ÜNLÜ RESSAM MEZİTLİ SANAT ÇARŞISINDA ATÖLYE ÇALIŞMASI

 AÇILDIĞI GÜNDEN BU YANA MERSİNLİLERİN İLGİ ODAĞI OLAN MEZİTLİ BELEDİYESİ SANAT ÇARŞISI ESNAFLARI YİNE SIRA DIŞI BİR ETKİNLİĞE İMZA ATTI.

(YETİŞ HALK HABER)HAYDAR COŞKUNFIRAT

 Dünyaca ünlü mimar, ressam Prof. Dr. Clemens Beungkun Sou Mezitli’ye gelerek Sanat Çarşısında resim atölyesi gerçekleştirdi. Büyük ilgi gören atölye çalışmasında Mersinli ressamlar birbirinden güzel eserler ortaya çıkardı. Sanatsal ve kültürel etkinliklerle kentin önemli buluşma mekanlarından birisi olan Sanat Çarşısı müdavimlerinin de ilgiyle takip ettikleri atölyede yapılan resimler gerçekleştirilen mini sergide sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Prof. Dr. Clemens Beungkun Sou iki resmini Mezitli Belediyesine armağan etti.

 Mezitli Sanat Çarşısını daha geniş kitlelere duyurabilmek amacıyla başlattıkları sanatsal ve sosyal etkinliklerin büyük ilgi gördüğünü ifade eden çarşı esnafı, “İlk etapta çarşımızı daha geniş kitlelere ulaştırmayı hesaplamıştık ancak, etkinliklerimiz o kadar çoğaldı ki artık gelenek haline geldi. Hafta sonları düzenlediğimiz konser, dinleti gibi etkinlikleri hafta içi de atölye çalışmalarımızla zenginleştiriyoruz. Çarşımıza gelen misafirlerimiz hem güzel vakit geçirmenin hem de buradan bir şeyler öğrenmiş olarak gitmenin keyfini yaşıyor. Prof. Dr. Clemens Beungkun Sou gibi ünlü bir ressamı Sanat Çarşımızda atölye çalışmamızda konuk etmenin mutluluğunu yaşıyoruz” dediler.

 Mezitli Sanat çarşısına gösterilen ilginin kendisini son derece mutlu ettiğini ifade eden Mezitli Belediye Başkanı Neşet Tarhan da, “Mezitli kültür ve sanat alanında çok önemli etkinliklerin merkezi haline geldi. Şimdi bu etkinlik alanlarımızdan bir tanesi de Mezitli Belediyesi Sanat Çarşımız oldu. İnsanlarımızın buralara gelmesinden, gerçekleştirilen etkinliklere katılmasından dolayı son derece mutluyuz. Dans etkinliği yapıyoruz, Mersin’in her yerinden onlarca vatandaşımız gelerek güzel zamanlar geçiriyor. Müzik dinletisi yapıyoruz, yüzlerce vatandaşımız kendisini müziğin ve çarşımızın büyülü güzelliğine bırakıyor” diye konuştu.

KAYMAKAM ÇELİK YETİMLER GÜNÜNDE YETİMLERLE İFTARINI AÇTI

TERCAN İLÇESİNDE KAYMAKAM MUSA KAZIM ÇELİK VE EŞİ SABAH “DÜNYA YETİMLER GÜNÜ” MÜNASEBETİ LE DÜZENLENEN İFTAR YEMEĞİNE KATILDI.KAYMAKAM ÇELİK PEYGAMBER EFENDİMİZ, ‘ALLAH RIZASI İÇİN BİR YETİMİN BAŞINI OKŞAYAN, ONUN SAÇININ TELİ KADAR MÜKÂFATLANDIRILACAKTIR.’

(TERCAN BÖLGE HABER )HAYDAR COŞKUNFIRAT

TERCANDA  “Dünya Yetimler Günü” olarak kabul ediLEN. Bu vesileyle Tercan Kaymakamlığınca ilçe Öğretmen evinde öksüz ve yetim çocuklarla, ailelerine yönelik iftar programı düzenlendi.

Düzenlenen iftar programında konuşan Kaymakam Musa Kazım Çelik “Rahmet kapılarının ardına kadar açık olduğu bu kutlu ayda, tuttuğumuz oruçların yaptığımız ve yapacağımız tüm ibadetlerin Cenabı hak katında kabul olmasını niyaz ediyorum. Bildiğimiz üzere Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (S.A.V.) daha doğmadan babasını ve 6 yaşındayken de annesini kaybetmiştir. Peygamber Efendimiz, ‘Allah rızası için bir yetimin başını okşayan, onun saçının teli kadar mükâfatlandırılacaktır.’ diyor.

Yetim bir Peygamberin Ümmetiyiz. Biz sizlerin hizmetinizdeyiz. Gerek Kaymakamlığımız, gerek Belediye Başkanlığımız gerekse diğer kurumlarımız ile her zaman dün olduğu gibi bugün ve yarında bizler yetim ve öksüz kardeşlerimizin yanındayız, her zaman gönül rahatlığıyla Devletimizin kapısını çalabilirsiniz, bir husus unutulmamalıdır ki Türkiye Cumhuriyetinin olduğu bir yer de kimse kimsesiz değildir” diyerek yemeğe katılım sağlayan tüm misafirlere teşekkürlerini iletti.

Öksüz ve yetim çocuklar adına düzenlenen iftar yemeği programına Kaymakamımız Musa Kazım Çelik , Eşi  Sabah Çelik , Tercan Belediye Başkanı Lokman Gültekin’, Kurum Amirleri, öksüz, yetim çocuklar ve aileleri katıldı.

KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİĞİ OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI YAPILDI

KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİĞİ 2022 YILI 1. OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI YAPILDI KAYMAKAM MUSA KAZIM ÇELİK, MUHTARLARIN KÖYLERİ İLE İLGİLİ TALEPLERİNİ DİNLEDİ.

Tercan ilçesinde Kaymakam Musa Kazım Çelik başkanlığında Köylere Hizmet Götürme Birliği 2022 Yılı 1. Olağan Birlik Meclis toplantısı yapıldı.

Köylere Hizmet Götürme Birliği salonunda düzenlenen toplantıda “Birlik Encümen” seçimi yapıldı ve seçimi Tepebaşı köyü muhtarı Mustafa Erdem ve Ilısu köyü muhtarı Erkan Korkmaz kazandı.

Seçim sonrası Kaymakam Musa Kazım Çelik, muhtarların köyleri ile ilgili taleplerini dinledi.

Düzenlenen toplantıya Kaymakam Musa Kazım Çelik’in yanı sıra İl Genel Meclis Üyesi Bünyami Yıldırım ve muhtarlar katıldı.

TERCAN BELEDİYESİ İFTAR YEMEĞİ VERİLDİ

TERCAN İLÇESİ BELEDİYE BAŞKANI GÜLTEKİN, RAMAZAN AYI’ KARDEŞLİK, YARDIMLAŞMA, BİRLİK VE BERABERLİKLİĞİN ÖNCÜSÜDÜR DEDİ.

(TERCAN BÖLGE HABER)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Tercan ilçesi Belediye Başkanlığı tarafından İlçe halkına iftar yemeği verildi.

Tercan kapalı spor salonunda düzenlenen iftar yemeğinde konuşan Tercan Belediye Başkanı Lokman Gültekin ve Kaymakam Musa Kazım Çelik , Ramazan Ayı’nda kardeşlik, yardımlaşma, birlik ve beraberlik duygularının ön planda olması gerektiğini belirterek, vatandaşlarımızla birlikte bir arada olmanın mutluluğunu dile getirdiler.

Düzenlenen iftar yemeğine; Kaymakamı Musa Kazım Çelik , Erzincan Milletvekili Burhan Çakır , Belediye Başkanı Lokman Gültekin , İlçe Emniyet Müdürü Oğuzhan Aykırı AK Parti ilçe başkanı Levent Seven Kurum amirleri ve çalışanları, Siyasi Parti Temsilcileri, Sivil Toplum Kuruluşu Temsilcileri ve vatandaşlar katıldı.

TERCAN’DA BAĞIMLILIKLA MÜCADELE

ÇALIŞTAYA KAYMAKAM MUSA KAZIM ÇELİK’İN YANI SIRA TERCAN BELEDİYE BAŞKANI LOKMAN GÜLTEKİN, KURUM AMİR VE PERSONELLERİ İLE STK TEMSİLCİLERİ KATILDI.

Tercan Kaymakamı Musa Kazım Çelik başkanlığında uyuşturucu, alkol, tütün, davranışsal bağımlılık konularına yönelik genel durum ve değerlendirmelerin “Ben Olsaydım” teması altında ele alındığı ve bağımlılık ile mücadeleyi güçlendirmek amacıyla düzenlenen “Bağımlılıkla Mücadele Çalıştayı” başladı.

 Tercan Devlet Hastanesi Başhekimliği sekretaryasında gerçekleştirilen çalıştayda Kaymakam Musa Kazım Çelik bir konuşma yaparak, “Bağımlılık, kişinin iradesi dışında nesne veya maddelere karşı konulamaz isteğe sahip olma durumudur.

Geçmişten bu yana psikolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik sorunları beraberinde getiren önemli olayların başında gelmektedir. Toplum sağlığının korunması, gençliğimizi ve toplumumuzu tehdit eden bu sorunun çözülmesi milli vazifemizdir. Söz konusu noktada tüm kurumlarımızın koordineli bir şekilde çalışmalarını yürütmeleri büyük önem arz etmektedir. Her türlü bağımlılıkla mücadelede “Ben Olsaydım” yaklaşımıyla ortaya konacak önleyici tedbirler ve koruyucu faaliyetler ile halkımızı bu zararlı alışkanlıklardan uzak tutacağız. Bu çalıştayımızın her türden bağımlılıkla mücadelede başarımızın arttırmasını temenni ediyor dedi.

Tercan İlçe Devlet Hastanesi Başhekimi Dr. Murat Kaya tarafından çalıştayın süreci ve işleyişine ilişkin ilçede yapılacak çalışmalar ve davranışsal bağımlılıklar ile mücadele, tütün ile mücadele, alkol ile mücadele, uyuşturucu ile mücadele konularında bir sunum yapıldı.

Çalıştaya Kaymakam Musa Kazım Çelik’in yanı sıra Tercan Belediye Başkanı Lokman Gültekin, kurum amir ve personelleri ile STK temsilcileri katıldı.

COŞKUNFIRAT’IN İKİNCİ KİTAP DA GÖRÜCÜYE ÇIKTI

GAZETECİ YAZAR AYZAMAN CENGİZ COŞKUNFIRAT’IN GÖÇLER YOLA DİZİLDİ”   ANKARA’DA OTUZ ŞAİR VE YAZARIN KATILIMIYLA GERÇEKLEŞEN İMZA GÜNÜDE OKURLARIYLA BULUŞTU.

Gazeteci yazar Ayzaman Cengiz Coşkun Fırat’ın“Koşuyordum Durmadan’ kitabından sonra ikinci kitabı olan “Göçler Yola Dizildi”   Ankara’da otuz şair ve yazarın katılımıyla gerçekleşen imza günüde okurlarıyla buluştu.

Ankara’da ki imza gününe okuyucunun ilgisi yoğundu. Yazar Coşkunfırat’ın kitaplarında ki anlatımtarzı  çekilen fotoğraf gibi, bunu yaparken geçmişin kodlarını inceleme bu günü hazırlayan dünün tadına kimi yerde dünyaya kimi yerde de ülkeye seslendiği görülmekte.

Yazarın,  kitaplarında tarihe küçük dokunuşlar var, Türk’ün nefes aldığı her toprak dan ses vermiş. Aydilge ile Çin’e,Zekai Dedeyle Kore’ye, TurkoCOŞKUNFIRAT’INNiko’yla Yunanistan’a, Işıl’a Ürdün’e, Fatma’yla Suriye’ye, Yusuf’la Mısır’a ,Zeynel Abidin’le Irak’a, Aktan’la İsviçre’ye. Anadolu’da ki yaşanmışlıklara ayna tutmuş. Darbelerin ağır izlerini, savaşların öğüttüğü kadın ve çocukları, yarım kalan yürekleri, bir nefes bir hayat öpücüğünü,  çocuk  gelinleri, Sipil dağınınhılka atlarını, birden çok evlilik ve kuma, Çocuk evlilikler, kimi yerde de ölümün soğuk yüzünü anlatmış.

Ülkenin sorunlarına projeksiyon tutarak iyisiyle de  kötüsüyle bizleri yüzleştirmiş. Gazeteci yazar Ayzaman Cengiz Coşkunfırat, Erzurum  Aşkale ilçesinde doğdu. İlkokulu Ankara’da, liseyi Erzurum Kız Lisesi,  Eskişehir Anadolu Üniversitesinde Sosyal Bilimler yüksek bölümünde okudu.                     Erzincan, Mersin Valiliğinde  27 yıl memur olarak çalıştı, 2004 yılında emekli olan yazar Mersin yerel gazetelerinde köşe yazarlığı yapmakta. Haydar Coşkunfırat’la evli olup Ebru, Yetiş,Ülkem isimli üç çocuğu Çağın Bora, Bengüay, Atahan ve Asya isimli dört torunu vardır. İlk kitabı olan “Koşuyordum Durmadan 2018yılında yayımlandı. Göçler Yola dizildi kitabı ise yeni yayıma girmiştir.

POLİS HAFTASI TERCAN’DA COŞKUYLA KUTLANDI

TERCAN İLÇESİNDE İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ VE TERCAN TRAFİK DENETLEME İSTASYON AMİRLİĞİ TARAFINDAN, TÜRK POLİS TEŞKİLATI’NIN 177. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ VE POLİS HAFTASI MÜNASEBETİYLE TÖREN DÜZENLENDİ.

(TERCAN BÖLGE HABER)ALPARSLAN CİHAN

Polis Haftası etkinlikleri, Kaymakamlık önünde bulunan Atatürk Anıtı’na çelenk sunma töreni ile başladı. Emniyet müdür yardımcıları ve Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amiri Doğu Dilan Hazar ve ekiplerinin katıldığı törende İlçe Emniyet Müdürü Oğuzhan Aykırı, Atatürk Anıtı’na çelenk sundu. Burada ki çelenk sunma töreni, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla son buldu. Ardından emniyete ait araçlar atlı vatandaşlar ve Tercan halkının yoğun katılımıyla kortej oluşturarak ilçenin işlek caddelerinde siren eşliğince konvoy oluşturdu.
Konvoy İlçe Emniyet Müdürlüğü önünde polis ve vatandaşların halay çekip oynamaları ve İlçe Emniyet Müdürü Oğuzhan Aykırı ve Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amiri Komiser Doğu Dilan Hazar ile tüm polislerin vatandaşların tebriklerini kabul etmesi ve vatandaşlara gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür etmeleriyle sona erdi.

BAŞKAN ÖZYİĞİT “3 YILDA HİZMET ÜRETMEYE ÇALIŞTIK”

YENİŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ NİSAN AYI OLAĞAN MECLİS TOPLANTISININ İKİNCİ BİRLEŞİMİNDE KONUŞAN YENİŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI ABDULLAH ÖZYİĞİT, GERİDE BIRAKTIKLARI 3 YILLIK HİZMET SÜRESİ BOYUNCA SAMİMİYETLE ÇALIŞTIKLARINI VE ÖNÜMÜZDEKİ SÜREÇTE DE YENİŞEHİR’E EN İYİ HİZMETİ SUNMAYA ÇALIŞACAKLARINI SÖYLEDİ. YENİŞEHİR’DE TÜRKİYE’NİN EN KALİTELİ BİNALARI YAPILIYOR

(YETİŞ HALK HABER)HAYDARCOŞKUNFIRAT

Başkan Özyiğit “Geçen yıl kullandığımız yakıt 3 milyon 700 bin TL iken, bu yıl aynı miktarda yakıtı kullandığımızda bu rakam tam olarak 14 milyon TL’ye tekabül ediyor.” Katılımcılıkla hazırladıkları stratejik planları doğrultusunda çalışmaya devam ettiklerini dile getiren Başkan Abdullah Özyiğit, şu ifadeleri kullandı 2021 yılında gelir ve gider bütçemizi yüzde 96 realize ettik.

 Katılımcılıkla hazırladığımız stratejik planımız doğrultusunda 3 yıllık dönemimizi tamamladık. Bu süreçte büyük bir özveri ve samimiyetle çalıştık, en az hatayla başarılı işlere imza atıyoruz. Katkı sunan tüm arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.” Özyiğit, “Basına Verilen Beyanat Mesnetsiz Ve Eksik” Geçtiğimiz gün bir meclis üyesi tarafından ortaya atılan iddialara ilişkin Başkan Abdullah Özyiğit, “Burada hep söylediğim bir şey var. Musa Bey de az önce ifade etti. Basında bazen yorum yapılabiliyor. Elbette ki basın bizim her şeyimiz. Onlar bizim çalışmalarımızı halka duyuruyor. Ancak yanlış anlaşılmaları ortadan kaldırmak için bu iletişimin tek taraflı yürütülmemesi gerektiğini her seferinde dile getiririm. Biri ortaya bir iddia atarsa ve o iddia bir kurumu ilgilendiriyorsa kurumun da görüşü alınmalı.  Geçen gün basına bir beyanat verilmiş, bu beyanat mesnetsiz ve eksik. Örneğin ‘Emlak vergisi toplansın’ önergesi olmaz.

 Çünkü bu zaten kurumun görevi. Bir de iç hiyerarşi var, bir kurumun mensubuysanız orada süzgeçten geçer, o başımızın tacı ama zaten yasal olarak yapmak zorunda olduğumuz ve yaptığımız işleri siz önerge olarak oradan yazıp verirseniz benim gündeme almama gerek kalmaz. Çünkü zaten yapılması zorunlu işlerdir.  Burada bir önerge veriyorsunuz, böyle bir önergeyi belirli bir kademeden geçirmeniz gerekiyor.  Mektup yazar gibi tek imzayla göndermeniz ciddiyetle bağdaşır bir şey değil. Sonra da ‘Efendim halkın hakkını koruyacaktık ama buna izin verilmedi’ diye paylaşım yaparsanız, basına demeç verirseniz, bu diğer meclis üyelerine büyük bir hakaret ve ayrıca kamuoyunu yanlış bilgilendirme olur.” ifadelerini kullandı. “Yenişehir’de Türkiye’nin En Kaliteli Binaları Yapılıyor” Aynı meclis üyesinin başka bir açıklamasına ilişkin yapılan bir haber ile ilgili de konuşan Başkan Özyiğit, “Mesela az önce gördüğüm bir haberin başlığı şu şekilde; ‘Yenişehir’de yüksek katlı binalarda yangın tedbiri yok’ denilmiş. Biz diyoruz ki bilgiyi doğru kaynaktan alalım, ‘Yenişehir’de yüksek katlı binalarda yangın tedbiri yok’ diye bir habere sebebiyet vermek aslında bir özrü de gerektirir. İnsanların can güvenliğinin hiçe sayıldığı ve bizim buna göz yumduğumuz şeklinde manipülasyon içeren bir habere altyapı oluşturuyorsunuz.  Arkadaşlar, biz burada anlattık, İmardan Sorumlu Başkan Yardımcımız kalktı, anlattı. Binalar 15 katın üzerine çıktığında özel tedbirler alınıyor, kullanılan malzemeden kendi iç yangın tertibatını alacak uygulamalara kadar, yani akıllı bina uygulaması gerçekleşiyor. Şimdi bunu anlatmış olmamıza rağmen böyle bir tedbirin olmadığı şekilde haber yaptırırsan olmaz, haberi yapan kişinin de kendini sorgulaması lazım. Yenişehir’de yapılan binalar akıllı binalardır ve bu binalarda gerekli tedbirler alınır, bunlar birimlerimiz tarafından en ince ayrıntısına kadar denetlenir. Yenişehir, 0,90’la Mersin’in emsali en düşük bölgesidir, Mezitli’de 1.5’ten başlar, Toroslar’da 3. 40’lara kadar çıkar.  Mevcut koşullar içerisinde en iyiye en fazla eleştiriyi yapmışız. Popülizmden uzak durmamız gerekiyor. Siz yetkili biri olarak beyanat veriyorsunuz, haber yapılıyor. Kamuoyunu doğru bilgilendirmemiz lazım. Eksik bir şey varsa sonuna kadar konuşalım. 52 katlı bina var Mersin’de. Orada da benzer tedbirler vardır. Ama o binanın yapıldığı günden bu yana teknoloji çok gelişti ve artık o teknolojiler kullanılıyor.

 Yenişehir’de Türkiye’nin en kaliteli binaları yapılıyor. Şuan Yenişehir’de LEED Sertifikalı binalar yapılıyor. Bu Mersin’de sadece Yenişehir’de var. Bir başka ilçede LEED Sertifikalı bina olduğunu gösteremezsiniz. Bu kadar hassas bir yönetim varken, tutup da ‘Yenişehir’de binalarda yangın güvenliği yok’ dersen yanlış oluyor. Bu konuda elbette bir eleştiri yapılabilir, ama sadece Yenişehir’i buna mahkûm edersen bu doğru değil.” dedi.

HAYVANCILIK İTHAL YEME MECBUL KALINDI

SON BEŞ YILDA YEMİN FİYATI 8 KAT ARTTI VE YEMİN FİYATI ÇİĞ SÜTÜN FİYATINI GEÇTİ. İTHAL YEMİN FİYATIYLA BAŞ EDEMEYEN SÜT ÜRETİCİLERİ HAYVANLARINI KESİME GÖNDERİYOR.

TMMOB Mersin Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Yusuf Değirmenci, “Yem üretimi yapılmazsa, devlet politikalarıyla sütte bir fiyat politikası oluşturulmaz, süt üreticisine garanti ve destek verilmezse et ve süt üretimi her geçen gün artacak ve hayvancılık bitme noktasına gelecek” dedi.

Tarımda girdi fiyatlarının artışıyla birlikte son yıllarda birçok çiftçi yem üretimini bırakmak zorunda kaldı. Üretimin azalmasıyla birlikte 5 yılda yemin yemin kilo fiyatı 76 kuruştan, 6 liraya fırlayarak litresi 4 lira 70 kuruş olan sütü geçti. Zararın altından kalkamayan birçok süt üreticisi ise hayvanlarını kesime gönderip üretimden vazgeçmek zorunda kaldı. Değirmenci, devletin yerli üretime ve üreticiye destek vermemesi halinde önümüzdeki süreçte et ve süt fiyatlarında çok büyük yükselişler yaşanacağını söyledi.

 İTHAL YEME MECBUL KALINDI

Hayvancılıkta hem et hem de süt besiciliği için en büyük girdi maliyetinin yem olduğunu söyleyen Yusuf Değirmenci, bu alanda üreticilerin yaşadığı en büyük sıkıntının sürekli artan yem fiyatları olduğunu belirtti. Yemin tedarikinde süt üreticilerinin problem yaşadığını belirten Değirmenci, “Yem bitkilerinin üretim sahaları Türkiye’de azaldı. Tarım giderlerinin artışıyla beraber yem üretimi yapan çiftçilerin birçoğu ya üretimden vazgeçtiler ya da getirisi yüksek ürünlere yöneldiler. Onun dışında tarım alanlarının farklı alanlara açılmasının ve her geçen gün bu alanların küçülmesinin de yem üretiminin azalmasına sebep oldu. Devlette yem üretimini teşvik edici girişim ve yeterli desteği vermeyince, çiftçi üretmedi ve ithal yeme mecbur kalındı.  Yemin büyük kısmı ithal ediliyor şu an bu yüzden yemle süt paritesi arasında büyük bir uçurum oluştu” dedi.

 YEM SÜTTEN PAHALI

Yem ve süt fiyatı arasındaki makas her geçen yıl artarak devam etmiş. 2017’de çiğ sütün litresi 1 lirayken 50 kiloluk yemin çuvalı 38 liraymış. 2022 yılında ise çiğ sütün litresi 4 lira 70 kuruştan, yemin çuvalı ise 300 lira. Arada geçen beş yılda sütün fiyatı 4,5 kat artarken yemin fiyatı 8 kat arttı. Son yıllarda fahiş bir şekilde yem fiyatının artışıyla beraber birçok hayvan sahibinin zarar ettiğini ve hayvanları kesime gönderdiğini söyleyen Değirmenci, özellikle son bir ayda kesimde sayının bir hayli arttığına dikkat çekti. Ülkede yaşanan kriz ve yüksek enflasyonun etkisiyle önümüzdeki dönemde yem fiyatlarının daha da artacağını belirten Değirmenci, besicileri daha zor günlerin beklediğini söyledi. Yem fiyatının artışı ve hayvanların kesime gönderilmesiyle birlikte son bir yılda markette satılan bir litre sütün fiyatının bir yılda 4 liradan 14 liraya kadar yükseldiğini söyleyen Değirmenci, “Artan yem fiyatları ile birlikte besi veya süt için hayvancılık yapmak neredeyse imkânsız hale geldi. Ortam üreticiler açısından çok kötü bir hal aldı.

DEVLET MÜDAHALESİ

Hayvancılıkta girilen darboğazdan çıkmak için devletin devreye girmesi gerektiğini söyleyen Değirmenci, “Tarım Bakanlığı’nın uzun vade de yem üretimini teşvik edecek hamleler yapması çok önemli. Kısa vade de yem, akaryakıt ve elektrik için üreticilere destek olmaları gerekir. Eskiden Tarım Bakanlığı’na bağlı Et ve Süt Kurumu vardı. Lağvedilen böyle kurumların tekrar devreye girip piyasaya müdahale edip, üretici lehine kararlar almalı. Üretici bir şeye güvenerek üretime devam etmeli. Serbest piyasa ekonomisi ile bunların yapılması çok zor. Bunlar yapılmadığı takdirde bu kriz artarak devam edecek” ifadelerini kullandı.

 “BU GİDİŞLE ÜRETİM HER GEÇEN GÜN AZALACAK” Enflasyonun artışıyla birlikte birçok ürün fiyatını katlarken, etin diğer gıda ürünlerine nazaran fiyatı çok fazla artmadı. Etin fiyatının artmamasında, artan yem fiyatlarıyla beraber kesime gönderilen hayvanların etkisinin olduğunu söyleyen Değirmenci, “Et fiyatları çok yüksek değil ama bir süreden sonra hayvancılıkta zorunlu olarak ithalata dönülecek. Ama işin kötü tarafı dünyanın birçok yerinde hayvancılıkla alakalı sıkıntılar var. Kesin çözüm için yem üretimi teşvik edilmeli, üreticiler desteklenmeli, en azından yem, süt ve ette kendimize yeterli hale gelmemiz gerekir. İthalatla yürüyecek bir iş değil yıllardır söylüyoruz” dedi. Değirmenci, son olarak “Yem üretimi yapılmadığı sürece, devlet politikalarıyla bir fiyat politikası oluşturulmadığı, üreticiye garanti ve destek verilmediği sürece bu insanlar üretmekten vazgeçecek. Bunun sonucunda; üretim her geçen gün azalacak ve böyle giderse et fiyatları da, süt fiyatları da çok yüksek şekilde artacak” sözlerini ku

MERSİN’İN SOKAKLARINDA ROMAN HAVASI

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, 8 NİSAN DÜNYA ROMANLAR GÜNÜ’NDE ROMAN VATANDAŞLARIN YAŞADIKLARI HEYECANI KENTİN SOKAKLARINA TAŞIDI. ÜSTÜ AÇIK OTOBÜSLE ROMANLARI ŞARKILAR VE DANSLAR EŞLİĞİNDE MERSİN SOKAKLARINDA GEZDİREN BÜYÜKŞEHİR, ARDINDAN KONGRE VE SERGİ SARAYI SAHNESİNİ ROMANLARA BIRAKTI.

(ÜLKEM AJANS)HAYDAR COŞKUNFIRAT

 Mersin Büyükşehir Belediyesi, her sene olduğu gibi bu yıl da 8 Nisan Dünya Romanlar Günü’nde kentte yaşayan Roman vatandaşlar için hem kentin sokaklarında hem de Kongre ve Sergi Sarayı’nda dans ve müzik dolu anlamlı etkinliklere imza attı.

 Mersin’in Sokaklarında Şarkılar Çalıp Dans Ettiler Mersin’de yoğun olarak Akdeniz ilçesi Turgutreis Mahallesi’nde yaşayan Roman vatandaşlar, Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi’nin organizasyonuyla kent turu attı. Üstü açık otobüslere binen Romanlar, geleneksel kıyafetleri ve çaldıkları şarkılarla Mersin sokaklarını renklendirdi. Turgutreis Mahallesi’nden kalkan otobüsler Adnan Menderes Bulvarı’nı baştan sona turladı. Romanlar zaman zaman otobüsleri durdurup Kültür Park’ın çimlerinde dans etti. Çevredeki vatandaşlar ise söylenen şarkılara eşlik ederken, o dakikaları telefon kameralarıyla ölümsüzleştirdi. “Burada Romanların O Neşeli, Gülümseyen Ve Hoşgörülü Yüzünü Görüyoruz” Kongre ve Sergi Sarayı’nda noktalanan kent turunun ardından sahne gösterileri ve konserlere geçildi. İlk olarak ses sanatçısı Güllü Kaban sahne alırken; konserler ve gösteriler saatlerce devam etti. Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Bedrettin Gündeş de Romanları anlamlı günlerinde yalnız bırakmadı. Sahnede bir konuşma yapan Gündeş, “Bugün gerçekten önemli bir gün. Burada Romanların o neşeli, gülümseyen ve hoşgörülü yüzünü görüyoruz. Her şeye rağmen çok mutlular. Her şeye rağmen umutlular. Onların bir renk olması bu toplum açısından çok önemli. Romanlar çok şey istemiyor.

Temel istekleri var. Barınma, eğitim, istihdam ve sağlık sorunları var. Bunlar da zaman içinde mutlaka giderilecek” dedi. “