KAYMAKAM ÇELİK EDEBÜK KÖYÜNDE ŞEHİTLİK DÜZENLEME ÇALIŞMALARINI İNCELEDİ

TERCAN İLÇE KAYMAKAMI MUSA KAZIM ÇELİK, EDEBÜK KÖYÜNDE BULUNAN ŞEHİTLİĞİN DEVAM EDEN ÇEVRE DÜZENLEMESİ ÇALIŞMALARINI YAKINDAN İNCELEDİ.

Tercan ilçesi Ede bük köyünde 15 Mayıs 1994 tarihinde teröristlerin saldırısında şehit edilen 9 vatandaşın bulunduğu şehitliğin çevre düzenlemesini yerinde incelemelerde  bulunan  Kaymakam Musa Kazım Çelik Kaymakam Çelik burada çalışanlardan bilgi aldı ve iyi çalışmalar diledi. Daha sonra şehitlikte İlçe Müftüsü Hekim Şahin tarafından kuranı kerim okunarak dua edildi.

Bu incelemede Kaymakam Çelik’e İlçe bölük komutanı Jandarma Binbaşı Emre Çapan, Emniyet Müdürü Oğuzhan Aykırı, Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amir Vekili Ramazan Bilsel, İlçe Müftüsü Hekim Şahin eşlik etti.

TERCAN’DA TRAFİK HAFTASI ÇERÇEVESİNDE BİR DİZİ ETKİNLİK YAPILDI.

0

TERCANDA TRAFİK HAFTASI ETKİNLİKLERİ ÇERÇEVESİNDE TERCAN BÖLGE TRAFİK DENETLEME İSTASYON AMİRLİĞİ, İLK OLARAK “YAYALAR İÇİN 5 ADIMDA GÜVENLİ TRAFİK” UYGULAMASININ TANITIMINI GERÇEKLEŞTİRDİ.

(TERCAN BÖLGE HABER)HAYDAR COLKUNFIRAT

Trafik ekiplerince yapılan bilgilendirmede sürücülere, “5 adımda güvenli trafik için; Yaya yolunda ilerleyelim, görünür olalım, trafik ışıklarını takip edelim, yaya geçidini kullanalım, cep telefonuna değil yola odaklanalım.” denildi.

 Ayrıca trafik ekipleri, “Yayalar İçin 5 Adımda Güvenli Trafik” sloganı ile yayalara ve sürücülere yönelik uygulama yaptı. Otobüs yolcularına emniyet kemerini kullanmanın önemi aktaran ekipler sürücülere, yaya geçitlerinde vatandaşlara yol vermeleri konusunda uyarıda bulundu. Hafta boyunca devam eden etkinliklerde, taksici esnafına yönelik bilgilendirme çalışması da yaparak broşür dağıtıldı. Okullarda ve ilçe merkezindekindeki çocuklara da trafik eğitimleri verilerek hediyeler dağıtan ekipler, duyarlı davranan Tercan halkına teşekkürlerini iletti.

Gerçekleştirilen uygulamaların kendi can güvenliği için olduğunu söyleyen sürücüler ve vatandaşlar ise polis ekiplerine uyarılarından ve etkinliklerden dolayı teşekkür ettiler.

TERCAN BARAJI DA %  100 SU DOLULUK SEVİYESİNE ULAŞINCA YILLAR SONRA DOLUSAVAK’DAN SU AKMAYA BAŞLADI

 ERİYEN KAR SULARI DOĞU’DAKİ NEHİRLERİN DEBİSİNİ YÜKSELTTİ DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE KIŞ MEVSİMİNDE YETERLİ YAĞIŞIN OLMAMASI NEDENİYLE NEHİRLERDE, BAHARLA BİRLİKTE KARLARIN ERİMEYE BAŞLAMASI İLE SU SEVİYESİ, YENİDEN YÜKSELMEYE BAŞLADI TERCAN BARAJI DA %  100 SU DOLULUK SEVİYESİNE ULAŞINCA YILLAR SONRA DOLUSAVAK’DAN SU AKMAYA  BAŞLADI.

(TERCAN BÖLGE HABER)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Doğu Anadolu Bölgesinde kış mevsiminde yeterli yağışın olmaması nedeniyle debisi düşen nehirlerde, baharla birlikte karların erimeye başlaması ile su seviyesi, yeniden yükselmeye başladı. Karların erimesiyle Erzincan’daki barajlarda doluluk oranı artarken yıllar sonra tercan barajı da %  100 su doluluk seviyesine ulaşınca yıllar sonra dolusavak’dan su akmaya  başladı

.Erzincan Barajı yüzde 95, Tercan Barajı da yüzde  100su doluluk seviyesine ulaştı. Tarımın yaygın olduğu  Tercan ‘da barajlardaki su seviyesinin artması çiftçiyi mutlu etti.

DÜNYAYI YAŞATAN ANNELERDİR

AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT ANNELER GÜNÜ DOLAYISIYLA  YAYILADIĞI  MESAJDA  COŞKUNFIRAT TÜM BU GÜÇLERİNİN YANINDA ANNELER; AİLENİN DÜZENİNİ, BİRLİĞİNİ, BERABERLİĞİNİ SAĞLAYAN VE KORUYAN, ÇOCUKLARININ İYİ VE DOĞRU YETİŞMESİ, KENDİ AYAKLARI ÜZERİNDE DURABİLMESİ İÇİN ÇIRPINAN, EŞSİZ VARLIKLARDIR.

Coşkunfırat  “Anneler, ailenin düzenini, birliğini, beraberliğini sağlayan ve koruyan, çocuklarının iyi ve doğru yetişmesi, kendi ayakları üzerinde durabilmesi için çırpınan, eşsiz varlıklardır. “Anne olmak, dünyanın en özel, en güzel ve gözünde hiç büyümeyen çocuğa sahip olmaktır.”

Bugün milyonlarca anne, çocukları tarafından sevgiyle kutlanacak veya özlemle anılacak. Elbette her birimiz anne sevgimizi bir güne sığdırmıyor, ömrümüz boyunca onları mutlu edebilmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bu tüm Dünya’da kutlanan evrensel günde ise, annelerimize duygularımızı ifade etmenin bir fırsatını daha bulmuş oluyoruz.

Coşkunfırat Buradan, başta büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım olmak üzere, bizleri dünyaya getiren, büyüten tüm annelerin, “Anneler Günü’nü kutluyorum.

ABLASININ BOĞAZINI KESİP ÖLDÜRDÜ

ABLASI YILDIZ GÜL’Ü (38) BIÇAKLA BOĞAZINI KESEREK ÖLDÜRDÜĞÜ İDDİASIYLA YARGILANAN SANIK KEMAL BALKAYA (37) İLK SAVUNMASINDA, “ABLAM BIÇAKLA BANA VURMAYA ÇALIŞTI.

 İki elimle bıçağı tuttum. Ablamın ayağı takıldı, sırt üstü düştü. Ben de üzerine düştüm. Ayağa kalktığımda boynundan kan geldiğini gördüm” diye mahkemede kendisini savundu

İstanbul Esenler’de, 20 Nisan 2021’de ablası Yıldız Gül’ü (38) öldürdüğü iddiasıyla, “Canavarca hisle ve eziyet çektirerek kardeşi kasten öldürme’ suçundan, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası istemiyle hakkında dava açılan sanık Kemal Balkaya (37), Bakırköy 24’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde bugün ilk kez hakim karşısına çıktı.

TERCAN BARAJI DA YÜZDE 90 SU DOLULUK SEVİYESİNE ULAŞTI

 ERİYEN KAR SULARI DOĞU’DAKİ NEHİRLERİN DEBİSİNİ YÜKSELTTİ DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE KIŞ MEVSİMİNDE YETERLİ YAĞIŞIN OLMAMASI NEDENİYLE DEBİSİ DÜŞEN NEHİRLERDE, BAHARLA BİRLİKTE KARLARIN ERİMEYE BAŞLAMASI İLE SU SEVİYESİ, YENİDEN YÜKSELMEYE BAŞLADI TERCAN BARAJI DA YÜZDE 90 SU DOLULUK SEVİYESİNE ULAŞTI

(TERCAN BÖLGE HABER)HAYDAR COŞKUNFIRAT

– Doğu Anadolu Bölgesinde kış mevsiminde yeterli yağışın olmaması nedeniyle debisi düşen nehirlerde, baharla birlikte karların erimeye başlaması ile su seviyesi, yeniden yükselmeye başladı. Karların erimesiyle Erzincan’daki barajlarda doluluk oranı arttı.

Bahar ayında Doğu’da dereler, nehirler coşkun akmaya başladı. Erzurum Dumlu Dağı’ndan doğan, Erzincan’dan geçerek Murat Nehriyle birleşip Fırat Nehri’ni oluşturan Karasu Nehrinin artan su seviyesi çiftçilerin yüzünü güldürdü.

.Erzincan Barajı yüzde 95, Tercan Barajı da yüzde 90 su doluluk seviyesine ulaştı. Tarımın yaygın olduğu  Tercan ‘da barajlardaki su seviyesinin artması çiftçiyi mutlu etti.

BAYRAMLAR BİRLİK BERABERLİK VE DAYANIŞMANIN ÖNCÜSÜDÜR

AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT KARDEŞLİĞİ, HOŞGÖRÜYÜ VE DAYANIŞMAYI PAYLAŞARAK ZOR GÜNLERİMİZİ HEP BİRLİKTE AŞACAĞIMIZA OLAN İNANCIM TAMDIR

Coşkunfırat “Ülke olarak zor zamanlardan geçtiğimiz bu günlerde bayramlar mutluluk ve sevincimizi çoğaltırken; birlik, beraberlik ve dayanışmamızı arttırmakta. Umutlarımızın yeşerdiği, iyiliklerin, güzelliklerin ve mutlulukların paylaşıldığı bu bayram günlerinde, geleceğe, aydınlık günlere olan inancımızı korumalı ve büyütmeliyiz.

 Bu duygu ve düşüncelerle büyük umutlarla karşıladığımız Ramazan Bayramımızın enflasyon karşısında maaşları eriyen milyonlarca yurttaşımızla, emekçilerimizle, torununa verecek harçlık bulamayan emeklimizle, tüm zorluklara rağmen alın teri döken çiftçimizle, esnafımızla dayanışmayı arttırmasını diliyorum. Sevdiklerimizle kavuşup, kucaklaşacağımız; mutluluk ve sevincimizi çoğaltacağımız bir Bayram geçirmemiz dileğiyle ulusumuzun Ramazan Bayramını kutluyorum

EMEĞİN DEĞERİYLE ÜLKEMİZ BÜYÜR

AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRA1 MAYIS EMEK VE DAYANIŞMA GÜNÜ NEDENİYLE YAYIMLADIĞI MESAJINDA  ” EMEĞİNİN VE ALIN TERİNİN KARŞILIĞINI ALDIĞI, İŞ VE AŞTAN YANA POLİTİKALARIN HÜKÜM SÜRDÜĞÜ BİR TÜRKİYE’Yİ HEP BİRLİKTE EMEĞİN DEĞERİYLE ÜLKEMİZ BÜYÜR”

Coşkunfırat  Ancak 1 Mayıs’ın gerçek anlamda bir bayram ve şölen havasında kutlanabilmesi için atılması gereken çok adım var. Öncelikle işçinin, çalışanın hakkının verilmesi, iş hayatındaki koşulların düzeltilmesi gerekir. İnsanların ay sonunu nasıl getireceklerini düşünmediği bir ortam yaratılmalıdır. Sendikal hakları, yemek hakları, ulaşım hakları sağlanmalıdır. Çeşitli bahanelerle işçiler köle gibi kullanılmamalı, üstüne işsizlikle tehdit edilmemelidir. İş cinayetlerine yol açacak şartlar ortadan kaldırılmalıdır.

Coşkunfırat  “Daha yaşanabilir bir dünya için, alın terleriyle emeklerini ortaya koyan; onurlu bir yaşam mücadelesi vererek sömürüye karşı dimdik ayakta durarak emek mücadelesi veren emekçilerimizi“Gece gündüz demeden çalışan, çoğu zaman alın terinin hakkını alamayan, özellikle pandemi koşullarında dahi evine ekmek götürmek için çalışmak zorunda olan tüm işçi ve emekçilerin bayramını kutluyorum  dedi.

1000 ÇOCUĞUN FIRÇASINDAN 1000 PARÇALIK ATATÜRK PORTRESİ

MERSİN YENİŞEHİR BELEDİYESİNİN DESTEĞİYLE 1000 İLKOKUL ÖĞRENCİSİNİN ÇİZDİĞİ 1000 PARÇADAN OLUŞAN GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK PORTRESİ YENİŞEHİR BELEDİYESİ ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİ’NE ASILDI. BELEDİYE BAŞKANI ABDULLAH ÖZYİĞİT DE PROJENİN YÜRÜTÜLDÜĞÜ OKULLARI ZİYARET EDEREK, ÇOCUKLARLA BİRLİKTE BOYAMA YAPMIŞTI.

(YETİŞ HALK HABER)HAYDARCOŞKUNFIRAT

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları kapsamında aralarında özel bireylerin de olduğu farklı okullardan ilkokul öğrencilerinin çizdiği Atatürk portresi Yenişehir Belediyesi Atatürk Kültür Merkezi’ne asılarak sergilendi.

Çocukların mutluluğu gözlerinden okundu

Reyhan Çetindaş’ın mentörlüğünü üstlendiği projede ressam Fatmagül Yetim, 1000 adetten oluşan A4 boyutundaki puzzle kâğıtları çocuklara dağıtarak, çizimler de onlara eşlik etti. Her bir çocuk portrenin bir parçasını boyadı. Ardından tüm parçalar Yenişehir Belediyesi Atatürk Kültür Merkezi’nde bir araya getirildi. Projeye katılarak, boyama yapan çocuklar da çizdikleri resmin Atatürk portresi olduğunu sonradan öğrendi. Resmin tamamını görünce büyük bir heyecan yaşayan çocukların mutluluğu ise gözlerinden okundu.

Porte resmin sergi açılışına katılarak, çocukların mutluluğuna ortak olan Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, tüm çocukları tebrik ederek, projeye katkı sunan herkese teşekkür etti.

OTLUKBELİ’NDE DÜZENLENEN İFTARA ERZİNCAN PROTOKOL,U KATILDI

.

BAYBURT BELEDİYE BAŞKANI HÜKMÜ PEKMEZCİ, KOMŞU İL ERZİNCAN’IN OTLUKBELİ İLÇESİNDE DÜZENLENEN İFTAR PROGRAMINA KATILDI.

Otlukbeli Belediye Başkanlığınca ilçedeki kapalı spor salonunda düzenlenen toplu iftar programına Erzincan Valisi Mehmet Makas, Bayburt Belediye Başkanı Hükmü Pekmezci, Erzincan Belediye Başkanı, Otlukbeli Kaymakamı Sercan Yılmaz, Otlukbeli Belediye Başkanı Yusuf Tektaş, protokol üyeleri, siyasi parti başkanları ve vatandaşlar katıldı.

Düzenlenen toplu iftar programında Başkan Pekmezci ve diğer katılımcılar vatandaşlarla hasbihal ederek Ramazan ayını tebrik ettiler.İftar programının ardından ilçe meydanında vatandaşlarla çay içip sohbet eden protokol, birlik ve beraberlik vurgusu yaptılar.