Erzincan’ın Tercan ilçesinde Tercan Kaymakamlığı ve Tercan Belediyesinin düzenlenmiş olduğu kurumlar arası halı saha futbol turnuvası tüm heyecanıyla devam ediyor.
A ve B gurubu olarak 14 takımın katıldığı maçlar zevkli ve çekişmeli mücadele icererisinde geçerken vatandaşların yoğun ilgisiyle izleniyor.
MERSİN TABİPLER ODASI, HEKİMLERİN 10 ACİL TALEBİNİN YERİNE GETİRİLMESİ GEREKTİĞİNİ, GETİRİLMEDİĞİ TAKDİRDE İSE KAMUDAN İSTİFALARIN VE HEKİMLERİN YURT DIŞINA GİTME BAŞVURULARININ ARTARAK DEVAM EDECEĞİNİ VURGULADI.
(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT
Hekimler, 10 acil talebinin uygulanmasını isteyerek sağlıkta yaşanan sorunlara çözüm getirilmesini istedi. Mersin Tabipler Odası Başkanı Nasır Nesanır, hekim göçünün bu iktidar döneminde yürürlüğe giren sağlıkta dönüşüm programının bir sonucu olduğunu belirterek “Sağlıkta dönüşüm programının getirdiği iş yükü ise artık hekimler için dayanılmaz noktalara gelmiştir. Sağlıkta dönüşüm programı ile birlikte hekimler daha fazla çalışma, az ücret, şiddet ve statü kaybı yaşadılar. Türkiye’de hekimlerin yarısından fazlasının yurt dışı planı var.” dedi. Hekimlerin yoksulluk sınırının altında ücret aldığına değinen Nesanır “Hekimlerin maaşları ve hatta üstüne sabit ek ödeme bile eklense yoksulluk sınırının altında ücret almaktadır. Ayrıca ülkedeki doktorların en az yarısı neredeyse hiç performans ödemesi almamaktadır.” şeklinde konuştu.
“SAĞLIKTA ŞİDDET GÜNLÜK OLAY OLMAYA BAŞLADI”
Sağlıkta şiddetin artık günlük sıradan olaylar olmaya başladığını söyleyen Nesanır “Hekimlerin neredeyse yüzde 80-90’ı mesleğinde en az bir kez sözlü ve fiziki şiddete maruz kalmıştır. Sağlık sistemindeki kışkırtılmış politikalar sonrası oluşan iş yükü ve sağlık sistemindeki yığılmalar gittikçe artmaktadır. Buna bir de liyakatsiz yöneticilerin uygulamaları eklendiğinde bu yük artık bizler için katlanılır olmaktan nicedir çıkmıştır.” dedi.
“HEKİM ÇOK KORUMASIZ ÇALIŞIYOR”
Beklentilerin çok artırılmış durumda olduğunu ifade eden Başkan Nesanır “Hekimin karşısına gittiğinizde hekim size bir kez dokunduğunda, soru sorduğunda bütün sorunlarınız hallolacak veya siz ne isterseniz hekim onu yapacak gibi bir algı yaratılmış durumda. Bu da hekimin, gerçek hekimlik yapmasını engelliyor. İnsanlar başka alanlarda mutsuz. Bunu bir şekilde hekimlerden ve sağlık çalışanlarından çıkarıyorlar. Hekim çok korumasız çalışıyor. Önünde bir sekreteri yok, kapının önünde sosyal hizmetler uzmanları yok, kapıyı açan da sizsiniz, hastayı oturtan da sizsiniz, (bilgileri) bilgisayara giren de sizsiniz, hastaya cevap veren de, muayene eden de ve bütün bunları 3 dakika içinde yapmak zorundasınız. Bütün bunlar sağlıkta şiddeti maalesef artıran etmenler.” diye ifade etti.
HEKİMLER KAMUDAN ÖZELE GEÇİYOR
Hastanedeki kuyrukların bir nedeninde bu olduğunu kaydeden Nesanır “Çoğunluğu özele geçiyor, kamudan ayrılıyorlar. Hekim sayısı giderek azalıyor kamuda. İkincisi erken emekli olup, mesleği tamamen bırakıyorlar. Bu yetişmiş iş gücünün kamudan çekilmesi büyük bir sorun. İktidarın bunu bir an önce görüp, gerekli düzenlemeleri yapması lazım. Hekimleri tatmin edecek bir düzenlemeye acilen ihtiyaç var.” ifadelerini kullandı.
18 AYDA 8 BİN DOKTOR KAMU HASTANELERİNDEN İSTİFA ETTİ
Şehir hastanelerine akıtılan milyarlarca dolar kira ve hizmet bedeli yüzünden halkın sağlığına yönelik harcamalara para bulmakta ve yetişmiş hekimleri kamu hastanelerinde tutmakta zorlanan iktidarın bir çözüm politikası oluşturmadığını vurgulayan Nesanır “Türk Tabipleri Birliği’nin verilerine göre, 18 ayda yaklaşık 8 bin doktorun kamu hastanelerinden istifa etti. Bu durumun devam etmesi halinde sağlıkta kaos yaşanacağı uyarısında bulunmak istiyorum. Çözüm iktidar tarafından bir an önce 10 acil talebimizin yerine getirilmesindedir.” dedi. 1-TTB’nin önerdiği “Sağlıkta Şiddet Yasası” acilen yasalaşmalı; cezalar tutuksuz yargılanma ve “hükmün açıklanmasının geri bırakılması” düzenlemelerinin uygulandığı sınırların üzerine çıkarılmalıdır.
2-Kamu hastanelerinde göreve yeni başlayan pratisyen ve asistan hekimler için temel ücret (maaş+sabit ek ödeme) yoksulluk sınırının en az iki katı, uzman hekimler için yoksulluk sınırının en az iki buçuk katı olmalı; sabit ek ödemeler genel bütçeden karşılanmalıdır. 3-Özel sağlık sektöründe çalışan hekimlerin sosyal güvenlik primleri “prim ödeme tavanı” üzerinden çalıştıkları kurumlar tarafından ödenmeli; ücretleri en az yoksulluk sınırının iki buçuk katı olmalıdır. 4-Aile hekimi maaşları en az yoksulluk sınırının iki katına yükseltilmeli; tüm ASM binaları kamu tarafından inşa edilmeli, aynı standartlarda donanımı kamu tarafından sağlanmalı, bütün giderleri Sağlık Bakanlığı’nca karşılanmalı; Aile Hekimliği Ceza Yönetmeliği geri çekilmelidir.
5-OSGB’lerde çalışan işyeri hekimlerinin ücretleri Türk Tabipleri Birliği’nin belirlediği asgari ücret üzerinden ödenmelidir. 6-Emekli Sandığı, SSK, BAĞ-KUR farkı gözetilmeksizin bütün emekli hekim maaşları (25 yılda emeklilik baz alınarak) pratisyen hekimler için asgari 15 bin TL, uzman hekimler için asgari 18 bin TL’ye çıkarılmalıdır. 7-Çalışma ortamlarımız ve koşullarımız iyileştirilmeli, başta asistanlar olmak üzere bütün hekimlere nöbet ücreti kesilmeden nöbet ertesi izin hakkı tanınmalı, intörn hekim ücretleri en az asgari ücret düzeyine çıkarılmalıdır.
8-COVID-19 “illiyet bağı” aranmaksızın meslek hastalığı sayılmalı, pandemide çalışılan her yıl için 120 gün yıpranma payı uygulanmalı, hekimler için ek gösterge 7 bin 200 olmalıdır. 9-Sağlık sistemi ve kurumsal sorunlar kaynaklı malpraktis davaları ile hekimleri ödeyemeyecekleri tazminatlara mahkûm eden uygulamaların önlenmesi için yasal düzenlemeler yapılmalıdır.
10-Hekimleri de hastaları da mağdur eden, hekimlere karşı şiddet kaynağı olan, halkın sağlığını tehlikeye atan 5 dakikada muayene dayatmasından vazgeçilmeli, hasta randevuları her hastaya en az 20 dakika ayrılacak şekilde düzenlenmelidir.
ERZİNCAN’IN TERCAN İLÇESİNDE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ “BİLİM ŞENLİĞİ” AÇILIŞ PROGRAMI YAPILDI .
ALPASLAN CİHAN TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ
İlçedeki Atatürk İlkokulu, Mamahatun İlkokulu ve Mehmet Kutsi Beğdeş İlkokulu öğrencilerinin hazırladığı proje stantlarını gezen Tercan Kaymakamı Musa Kazım onur verici bir proje Çelik projelerde emeği geçen öğrenci, öğretmen, idareci ve ailelere gayretlerinden dolayı teşekkürlerini iletti.
Açılışa İlçe Kaymakamı Musa Kazım Çelik eşi Sabah Çelik , Belediye Başkanı Lokman Gültekin , kurum amirleri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.
ERZİNCAN’IN TERCAN İLÇESİNDE TERCAN KAYMAKAMLIĞI VE TERCAN BELEDİYESİNİN DÜZENLENMİŞ OLDUĞU AŞIK VEYSEL, AŞIK DAİMİ VE AŞIK DAVUT SULARİ ANISINA DÜZENLENEN ETKİNLİK RÜZGARI ESTİ.
HAYDAR COŞKUNFIRAT
ALPASLAN CİHAN(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ )
Tercan Kaymakamlıği ve Tercan Belediye Başkanlığının İlçe merkezinde bulunan Mamahatun Kervansarayı bahçesinde düzenlediği etkinlik Saygı Duruşu ve İstiklal Marşının okunmasıyla başladı.
Etkinlik Tercan Belediye Başkanı Lokman Gültekin ve Kaymakam Musa Kazım Çelik’in konuşmalarıyla başladı.
Daha sonra Sivas Devlet Türk Halk Müziği Sanatçıları Sait DÖŞKAYA , Emine BAŞ ve Gizem SAMSA bir birinden güzel türküleri Tercanlı hemşehrilerimiz için seslendirdiler.
Düzenlenen etkinliğe Kaymakam Musa Kazım Eşi cumhuriyet savcısı Sabah ÇELİK, Tercan Belediye Başkanı Lokman GÜLTEKİN, Kurum Amirleri ve vatandaşlar katıldı
ANKARA DEMİRCİLER ESNAF SANATKARLAR ODASI BAŞKANI HAYRETTİN YILDIRIM “BİZLER ZAFER ÇIĞLIKLARI ATMAK İÇİN DEĞİL, ÇIRAKLIĞIN, KALFALIĞIN VE USTALIĞIN DEMİR DÖVMEYLE, ÖRSLE, ÇEKİÇLE ADININ YAZILMAYA BAŞLANDIĞI BİR TEŞKİLATIN HİZMETKÂRLIĞINA TALİBİZ” DEDİ.
(YETİŞ HALK HABER)HAYDAR COŞKUNFIRAT
Haziran ayının 5’inde yapılacak olan Türkiye Madeni Eşya Sanatkârları Federasyonu Olağan Genel Kurulu’nda başkanlık için iddialı hazırlanan halen Ankara Demirciler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanlığı görevini yürüten Hayrettin Yıldırım projeleri ve hizmetleriyle Federasyon Başkanlığına aday olduğunu açıkladı.
Yıldırım, Gazeteci Yazar HAYDAR COŞKUNFIRAT’A yaptığı açıklamada, “Bizler zafer çığlıkları atmak için değil, teşkilata tepeden bakmak için değil, çıraklığın, kalfalığın ve ustalığın demir dövmeyle, örsle, çekiçle adının yazılmaya başlandığı bir teşkilatın hizmetkârlığına talibiz” dedi.
Başkan Hayrettin Yıldırım seçim çalışmaları ile ilgili olarak genel kurula katılacak üyelere “değerli meslektaşlarımın bu genel kurula katılım sağlamak suretiyle gereken önemi göstereceğinizden en ufak bir şüphem yoktur. Çünkü bu genel kurulumuz, 34 yıldır federasyon başkanlığını sürdüren, bu süre içerisinde sadece kendisine ve etrafına faydalı olmaktan öte icraatı olmayan bir başkanı yakından tanıyacağınız bir genel kurul olacaktır. Bu vesileyle Ankara Demirciler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı olarak sizlere ve çok kıymetli esnaf ve sanatkâr üyelerimize hizmet yolunda Federasyonumuzun Başkanlığına aday olduğumu sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu hizmet yolunda sizlerin dostluğuna ve katkılarınıza ihtiyaç duymaktayım” dedi.
GÖREVLERİNİ LAYIKIYLA YAPMADILAR
Peki, mevcut başkanımız bu görevi layıkıyla yerine getirebilmiş midir? Elbette hayır.
ÜYELERİMİZİ TEK TEK ZİYARET ETTİM.
Yıldırım sözlerini şöyle tamamladı, “276 odamızı tek tek ziyaret ettim, burada şunu belirtmek istiyorum 7/ 24 mesai yaprak aranızda olacağım emin olun. Ben ve çalışma arkadaşlarım tüm Odalarımızı, önyargısız ve aynı hassasiyetle kucaklayıp, sorumlu olduğumuz meslek sektörlerini layık oldukları seviyeye taşıyacak gerekli çalışmalarda bulunmayı amaçlıyoruz. Bu ilkeler ışığında hedeflerimiz konusunda ciddi ve kalıcı çalışmalar yapmak için ben ve ekibim söz veriyorum, söz veriyoruz…
34 yıldır sürdürdüğü Türkiye Madeni Eşya Sanatkârları Federasyonu başkanlığından sağlık sebeplerini öne sürerek 2021 Mayıs ayında istifa eden, ancak destek amacıyla Necdet Heppekcan ile tüm Türkiye’deki odaları gezmeye devam eden Özcan Saraçoğlu’nun hem TESK yönetim kurulu üyeliğinden, hem de İstanbul’daki oda başkanlığından istifa etmemesi tepkilere sebep olmuştu.
Bu durumu eleştiren Ankara Demirciler Odası başkanı Hayrettin Yıldırım, “madem sağlık sebeplerin el vermiyor, TESK yönetim kurulu ve oda başkanlığı görevlerinden neden istifa etmiyorsun? Federasyon delegesinden 4 yıllığına görev istedin, ibra edildin ama 2 yıl sonra sağlık sebeplerini bahane ederek istifa ediyorsun, madem sağlığın el vermiyor neden halefin Necdet Heppekcan ile Türkiye’yi dolaşıyorsun? Şeklinde konuştu.
HAYRETTİN YILDIRIM’A TAM DESTEK
Türkiye Madeni Eşya Sanatkarları Federasyonu başkanlığına aday olan Ankara Demirciler Odası Başkanı Hayrettin Yıldırım yaptığı açıklamada,” Mübarek ramazan ayı başladığından bu yana yollardayım. Ülkemizin dört bir yanındaki oda başkan ve yöneticilerini ziyaret ediyorum. Hepsinin ortak tepkisi hep bu yönde: Madem sağlık sebeplerin el vermiyor, TESK yönetim kurulu ve oda başkanlığı görevlerinden neden istifa etmiyorsun, üstelik Federasyon başkanlığını babadan oğula miras gibi 26 yıldır yanında olan Necdet Heppekcan’a bırakıyorsun.” Dedi. Federasyon yönetim kurulu üyelerinin gerçekleri gördükten sonra tek tek Heppekcan’ın yanından istifa ederek ayrıldığını belirten Yıldırım, bu arkadaşlarımızın, Türkiye Madeni Eşya Sanatkârları Federasyonu’nun, demircisinden bakırcısına, sıhhi tesisatçısından oto tamircisine hiçbir esnafımızın derdine çare olamadığını anlayıp gerçekleri görmesinden dolayı mutlu olduğunu, onurlu istifalarından dolayı kendilerini tebrik ettiğini belirtti.
Öte yandan MERSİN OTO SANATKARLAR ESNAF ODASI BAŞKANI AYHAN KABAALİ’ DEN HAYRETTİN YILDIRIM ‘ATAM DESTEK Başkan Ayhan Kabaali 5 Haziran 2022 Tarihinde Ankara’da Yapılacak Olan Türkiye Madeni Eşya Sanatkarları Federasyonu Seçimlerinde Mersin’de 8 oda ve tam destek Ankara Demirciler Esnaf Ve Sanatkarlar Odası Başkanımız Hayrettin Yıldırım İle Birlikte yürüme kararı aldık dedi.
KAYMAKAM MUSA KAZIM ÇELİK VE BELEDİYE BAŞKANI LOKMAN GÜLTEKİN, ESNAF VE VATANDAŞLARIMIZIN SORUN VE TALEPLERİNİ DİNLEDİ
ERZİNCAN’IN TERCAN İLÇESİ KAYMAKAMI MUSA KAZIM ÇELİK BELEDİYE BAŞKANI LOKMAN GÜLTEKİN İLE BERABER ESNAF ZİYARETİNDE BULUNDULAR.
(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDARCOŞKUNFIRAT
Vatandaş ve esnafların sorun, talep ve önerilerini dinlemek üzere esnaf ve vatandaş ziyaretlerini sık aralıklarla tekrarlayan Kaymakam Musa Kazım Çelik ve Belediye Başkanı Lokman Gültekin ,bir kısım Tercan ilçe esnafını ve pazarcı esnafını tek tek gezerek hasbihal ettiler.
Esnaflara hayırlı işler temennisinde bulunan Kaymakamımız Musa Kazım Çelik ve Belediye Başkanı Lokman Gültekin , esnaf ve vatandaşlarımızın sorun ve taleplerini dinledi.
Kaymakam Musa Kazım Çelik ve Belediye Başkanı Lokman Gültekin ’ in ziyaretinden duydukları memnuniyetleri dile getiren esnaflar, kendilerini iş yerlerinde ziyaret ederek sorun ve talepleri bire bir dinlenmesinden dolayı teşekkürlerini sundular.
Öte yandan Tercan Belediye başkanı Lokman Gültekin Pazar ve esnaf ziyareti sırasıda ikram edilen ömrü kısa olan ışkın vitamin deposu olan doğu Anadolu bölgesinde yetişen iışkın otu, 1500 –2500 m yüksekliklerinde kayalık ve çakıl yamaçlarda kendiliğinden yetişmektedir. Bitkinin yaprak sapları özellikle gövdesi yılın iklim seyrine ve yükseltiye göre nisan, mayıs ve haziranın ilk yarısında toplanıp pazarlara getirilmekte ve satılmaktadır.
Bugün başta İstanbul ve Ankara olmak üzere diğer illere de gönderilmektedir. Toplama zamanı bitkinin tomurcuk dönemini geçmemelidir. Zira saplar kartlaşıp, liflenmekte ve yenilememekte veya yenilmesi güçleşmektedir. Işkının pazarlara gelmesi “Işkın tezgahlarda”, “Işkın geçim kaynakları oldu”
ışkın bitkisinin yenen kısmının %90-95 sudur. Ham lif, C vitamini, demir ve çinko bakımından iyi olduğu, antioksidan etkisinin olduğu belirtilmektedir
Işkın otu sadece soyulup yenilmemekte, yörede pişirilerek çeşitli yemekleri yapılmaktadır. Bitkinin kültüre alınması konusunda da çalışılmış ancak çiçeklenme sağlanamadığı için devamı getirilememiştir. Hâlbuki önceleri yaprak ve saplarının değerlendirilmesi öngörülerek çalışma genişletilebilirdi.
Ayrıca şeker ve kolesterol düşürücü etkisi vardır. Işkının kökleri kaynatılıp çay yapılarak içildiği gibi, temizlenip soyulduktan sonra kurutulup ufalanarak ya da toz edilerek de kullanılır. Özellikle yörede şeker hastalığına karşı kullanılmaktadır dedi.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SOSYAL HİZMETLER DAİRESİ BÜNYESİNDE HİZMET VEREN TARSUS EMEKLİ EVİ VE MERKEZ EMEKLİ EVİ ÜYELERİ İÇİN SİLİFKE ATAYURT’TAKİ ATA MİRASI GAZİ ÇİFTLİĞİ’NE GEZİ PROGRAMI DÜZENLENDİ. GAZİ ÇİFTLİĞİ’Nİ GEZEN ÜYELER, DUYGUSAL ANLAR YAŞADI.
(YETİŞ HALK HABER)HAYDAR COŞKUNFIRAT
Mersin Büyükşehir Belediyesi, Gazi Çiftliği’ne geziler düzenlemeyi sürdürüyor. Büyükşehir Belediyesi bu kez de Tarsus ve Merkez Emekli Evi Üyeleri’ni ata mirası Gazi Çiftliği’nde bir araya getirdi. Gazi Çiftliği Ziyaretleri Sürüyor Türkiye’de tarım kredi kooperatifçiliğinin ilk örneği, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün emaneti olan ve Büyükşehir Belediyesi tarafından işlevsel hale getirilen Gazi Çiftliği’nde kadın ve çocukların sosyal yaşam ve üretime daha fazla katılması için çalışmalar yürütülürken, çiftliğe geziler de düzenleniyor.
Kent merkezinden ve farklı ilçelerden bu gezilere katılan vatandaşlar, hem Atatürk’ten kalan mirası yerinde görüyor hem de bölgedeki üretici kadınlardan da çeşitli ürünler satın alıyor. Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi bünyesinde faaliyet yürüten Tarsus ve Merkez Emekli Evi üyeleri için Gazi Çiftliği’ne gezi programı düzenlendi. Üyeler, atölyelerden kütüphaneye kadar birçok imkana sahip çiftlik binasını gezdi, ardından Gazi Çiftliği ile ilgili belgesel izledi. Gazi Çiftliği’ni gezerken duygusal anlar yaşayan üyeler, öğle yemeği ikramından sonra Atatürk’ün Atayurt’ta denize girdiği yeri gezdi. “Çok Duygulandım” Emekli Evi üyelerinden Nesrin Göksel, gezi sırasında duygusal anlar yaşadığını ifade ederek, “Emekli Evi’nin etkinliklerinden yararlandıkça tüm emekli arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum. Böyle bir çiftliğin Atatürk tarafından 1936 yılında yapıldığından haberdar değildik, okuduğumuzda biliyorduk ama yerini bilmiyorduk. Belediyemizin böyle bir etkinliğe bizleri getirmesi çok iyi oldu. Çok duygulandım. Etkinliklerin devamını diliyoruz.
Atatürk çocuğu olarak büyüdük, her yerde Atatürk olsun” dedi. Üyelerden İbrahim Aydoğdu da düzenlenen etkinlikten çok memnun olduğunu belirterek, “Bilhassa atalarımızdan kalan önemli yerleri tekrar ayağa kaldırarak bize gösterdiği için onlara minnet duygusuyla bağlıyım. Çok teşekkür ederim, çok duygulandım” diye konuştu. Suat Cengiz ise “Gurur duyuyoruz her şeyden önce” ifadelerini kullandı.
CHP GENEL BAŞKAN YARDIMCISI GAMZE AKKUŞ İLGEZDİ, YAKIN SÜREÇTE OLASI BİR SEÇİM ÜRECİNDE NE KADAR HAZIR OLDUKLARINI GÖRMEK İÇİN ZİYARETLER YAPTIKLARINI BELİRTTİ.
İlgezdi, CHP İl Başkanlığında partililerle bir araya geldiği toplantıda, parti içi çalışma ve yöre halkı ile iletişim sağlamak için toplantı düzenlediklerini söyledi.
Kentin sorunlarını da görüştüklerini ifade eden İlgezdi, şöyle konuştu:
“Yakın süreçte olası bir seçim sürecinde ne kadar hazır olduğumuzu görmek ve eksiklerimizi tamamlamak istedik. Dolayısıyla verimli bir toplantı gerçekleştirdik. İlçe başkanlarımızla da birebir bölgelerine ait görüşmeler yaptık. Biz bu çalışmada hem sandık güvenliği açısından hem Erzincan’ın nabzı açısından bilgi alışverişinde bulunduk. Ayrıca iletişimde girmediğin ev, çalmadığın kapı senin değildir. Eminim ki Erzincan’da bir başarıya hem başkanımla hem örgütümüzle imza atacağız. Buna yürekten inanıyorum.”
CHP’li İlgezdi, iktidara geleceklerini ve güzel günlerin ilk müjdesini vereceklerini aktardı.
Valilikten yapılan açıklamaya göre, İl Suçlarla Mücadele Şubesi ekipleri, izinsiz kenevir bitkisi ektiği iddia edilen bir kişinin evine operasyon yaptı.
Evde yapılan aramada 65 kök kenevir bitkisi ele geçirildi.
Ev sahibi İ.A, izinsiz kenevir bitkisi yetiştirmek suçundan tutuklandı.
Tercan Belediye Başkanı Lokman Gültekin Adana’dan Tercan’a gelerek ilçedeki tarihi ve turistik mekanları gezen yerli turistlerle yakından ilgilenerek onlarla birlikte Tercan İlçe merkezindeki , Tarihi Kervansarayı, Mamahatun Türbesini, ve Hamamı
gezerek ilçenin tarihi hakkında bilgi vererek rehberlik yaptı.
Konuklara Tercan ‘da görmeleri gereken tarihi ve turistik yerleri detayları ile anlatan Başkan Gültekin’i ilgiyle dinleyen turistler, kendilerine gösterilen bu yakın ilgiden dolayı belediye Başkanı Lokman Gültekin ile tanışmaktan dolayı memnun olduklarını belirterek teşekkür ettiler.