KURBAN BAYRAMINDA 2 MİLYON KÜÇÜK, 850 BİNE YAKIN BÜYÜKBAŞ HAYVAN KESİLDİ

 TÜRKİYE KASAPLAR, BESİCİLER, ET VE ET ÜRÜNLERİ ESNAF VE SANATKARLARI FEDERASYONU BAŞKANI OSMAN YARDIMCI, KURBAN BAYRAMI’NDA ÜLKE GENELİNDE YAKLAŞIK 800-850 BİN BÜYÜKBAŞ, 2 MİLYON KÜÇÜKBAŞ HAYVANIN KESİLDİĞİNİ BELİRTEREK, KURBANLIK SIKINTISININ YAŞANMADIĞINI BİLDİRDİ.

Her ürüne 3 katı zam gelirken kurbanlık üreticisinin etine yüzde 30 zam geldiğini hatırlatan Yardımcı, “Ete yapılan yüzde 30 büyük bir zam değil. Vatandaşımız önce korktu ama sonra kurban pazarlarına akın etti. Pazarlarda söylediğimiz gibi her bütçeye uygun hayvan vardı

. Küçükbaş fiyatları 2 bin TL’den başladı 8 bin TL’ye kadar gitti. Büyükbaşın fiyatı ise 20 bin TL’den, 60 bin TL’ye kadar ulaştı. Bunu geçen yılla kıyasladığımız zaman yüzde 30 büyük bir zam değil. Hayvanımızda yetti, kurbanımızda yetti, güzel bir bayram oldu” diye konuştu. “İnsanlar Daha Çok Tatile Gitti” Başkan Yardımcı, bu yıl kurban kesimindeki düşüşün nedenlerinden birinin ise 9 günlük tatil olduğunu belirtti. Vatandaşların daha çok tatil planı yaptığını dile getiren Yardımcı, “Buna rağmen beklediğimizden iyi oldu.

 Yol kenarlarında ve merdiven altı kesimler azaldı. Belediyelerin belirlendiği noktalarda kesim yapıldı. Ülke genelindeki tüm kasaplar bayramda görevlerinin başındaydı. Tüketicinin etlerini işlediler” dedi. “Az Miktarda Küçükbaş Kaldı” Yardımcı, yaptıkları uyarı ve denetimlerle meslek erbabı olmayan çok az kişinin et işleme ve kıyma çekim işlemini yaptığını kaydetti.

AŞKALE’DE YILLARIN ÖZLEMİ ” FESTİVAL COŞKUSU YAŞANDI”

0

YAZ ETKİNLİKLERİ ÇERÇEVESİNDE (ŞIKVEREN)GÜMÜŞSEREN KÖYÜ VE İLÇE HALKI TÜRKÜLERLE DUYGUSAL ANLAR YAŞARKEN HALAYLAR İLE GÖNÜLLERİNCE EĞLENDİLER. DÜZENLENEN ETKİNLİK BİR KÖY DERNEĞİNİN 3 GÜN 3 GECE BOYUNCA SUNULMASI AŞKALE’DE BİR İLK OLARAK TARİHE GEÇTİ.

(YETİŞ HALK HABER,ÜLKEM AJANS ,TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ

)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Erzurum’un Aşkale ilçesinde yaz etkinlikleri çerçevesinde(Şıkveren) Gümüş seren Köyü İstanbul Sosyal Yardımlaşma Derneği tarafından düzenlenen etkinlikte ilçe halkı doyasıya eğlendi.

Geceye Aşkale Kaymakamı  Murat  Karaloğlu Belediye Başkanı Ahmet Yaptırmış  Akdeniz Basın Birliği Başkanı ve Tercan Bölge Haber Gazetesi   sahibi Haydar coşkunfırat  siyasi parti Temsilcileri Çevre köylerden il dışında gelen   ve gümüş Seren köylüsü katıldı

Bayramın 1. günü başlayan programda Aşkale Gümüşseren Köyünde göz nuru, birbirinden değerli el işlemeleri, yöresel yemekler ve giysiler ücretsiz olarak sergilendi. Sergi ve program açılışını ilçe Kaymakamı, Belediye Başkanı ve siyasi parti temsilcileri ile birlikte dernek başkanı gerçekleştirdi.

Dernek Başkanı Metin Uslu” yaptığı konuşmada Benim büyük bir hayalimdi birlik beraberlik adına ilçemizde, köyümüzde böyle bir program hazırlamak. Gümüşseren Köyü Sosyal Yardımlaşma Derneğinde Başkanlık görevine seçildikten sonra bu hayalimi kadın kolları başkanım Gönül Uslu ve yönetimdeki arkadaşlarıma anlattım, arkadaşlarım ile birlikte yola çıkarak bu program için her şeyi yapmaya hazırdık.

Yaklaşık 8 ay gibi bir süre içinde neler yapabiliriz derken bu muhteşem organizasyonu başardık. Bu uğurda beni yanlız bırakmayan emeği geçen yönetim kurulu üyelerime, Gençlik Kollarına ve Kadın Kolları Başkanı Gönül Uslu ve yönetimine çok teşekkür ederim” dedi.

 ıAşkale Kaymakamı Murat Karaloğlu Etkinlikde  yaptığı konuşmada”Çok zorlu ve bir o kadarda eğlenceli çalışmalarımız sonrasında herkesin beğenisini kazanan bir program hazırlanmış büyük emek harcanmış  bu gün ikdefa gümüş seren köyüm  bir ilki yaşatmış oldu  Başta yönetim kurulu başkanı  Metin  Uslu ve ekibine teşekkür ediyorum  tebrik ediyorum umarım bu ilkin diğer köylerimiz içinde  ilk adım olur dedi

Aşkale Belediye Başkanı Ahmet Yaptırmış Düzenlenen etkinlik bir köy derneğinin 3 gün 3 gece boyunca sunulması Aşkale’de bir ilk olarak tarihe geçti Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum

ve Kadın Kolları Başkanı Gönül Uslu  ise yaptığı konuşmada  İnsanların mutlu ve gülen yüzlerini görmek heyecanımızı kat ve kat artırdı. Birlik beraberlik adına çok güzel bir etkinlik oldu, dolu dolu 3 gün 3 gece halkımız bir arada oldu.

Emeği geçen herkese ve özellikle uzaktan yakından programımıza gelen herkese sonsuz teşekkür ediyorum” dedi.

SEÇER’’MERSİN’İN SORUNLARINI ÇÖZMEK İÇİN CİDDİ BİR GAYRETİN İÇİNDEYİZ”

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ MERSİN SU VE KANALİZASYON İDARESİ (MESKİ) GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN 2022 YILI 1. OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI VAHAP SEÇER BAŞKANLIĞINDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

(YETİŞ HALK HABER)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Mersin’de 10 bin su abonesini ilgilendiren bir yasa değişikliği ile ilgili bilgi aktaran Başkan Seçer, şöyle devam etti:

 “Bu yasa değişikliği ile yaklaşık 10 bin abone, yaşadıkları mağduriyeti ya da sorunları aşmış olacak. Bilindiği gibi meri yasada 26 Temmuz 2008 tarihine kadar yapı ruhsatı almış ve buna göre yapılmış, ancak kullanma izni verilmeyen yapılara yol, elektrik, su, telefon, kanalizasyon, doğalgaz gibi altyapı hizmetlerinden birinin veya birkaçının götürüldüğünün belgelenmesi halinde, kullanma izni alıncaya kadar ilgili mevzuatta tanımlanan abone grubu dikkate alınarak geçici olarak su veya elektrik bağlanabiliyordu. Yapı ruhsatı ya da inşaat ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olma şartı yani rapor ruhsatı şartı 12.10.2004 tarihinden önce yapılmış olan yapılarda ise aranmıyordu. Yukarıdaki şartlara haiz ise onlar da geçici su abonesi yapılıyor ya da geçici olarak su bağlanabiliyordu. 5 Temmuz 2022 tarihinde yayımlanan Resmi Gazete ile yürürlüğe giren, 7014/17 sayılı kanun ile 3194 sayılı İmar Kanunu’nun geçici 11. maddesinde değişikliğe gidilerek, bahsettiğim mevzuat ile yukarıdaki bahsi geçen hüküm şu şekilde değiştirilmiştir. Bu uygulamadan faydalanmak için 26 Temmuz 2008 tarihine kadar yapı ruhsatının alınmış olması gerekiyordu. Bu tarih 1 Temmuz 2022 olarak güncellendi. 1 Temmuz 2022 tarihine kadar yapı ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olup, kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılara yol, elektrik, su, telefon, doğalgaz gibi altyapı hizmetlerinden birinin ya da birkaçının götürüldüğünün belgelenmesi halinde, geçici olarak su bağlanabilecek. Bunun yanında yukarıda 12.10.2004 tarihi olarak gösterilen, yeni düzenlemede 31.12.2021’e kadar yapılmış binalarda ve inşaatlarda yapı ruhsatı şartı artık aranmayacak. Yani tarihler öne kaydırılmış oldu. Bu da yaklaşık 10 bin abonemizi, bize şu anda daimi ya da geçici olarak abone olamayan vatandaşlarımızı ilgilendiren bir konudur.”

“Sadece Akdeniz’in değil, tüm Mersin’in sorunlarını çözmek için ciddi bir gayretin içindeyiz”

 Gündem dışı konuşmalar bölümünde, bir Meclis üyesi tarafından, ruhsat aranmaksızın yapılara kanalizasyon bağlanıp bağlanılamayacağı konusu hakkındaki soruya yanıt veren Başkan Seçer, bu kanunla birlikte kanalizasyon bağlantıları yapılacağını belirtti.

 Bir Meclis üyesinden gelen, Akdeniz’in sorunları hakkındaki konulara da yanıt veren Başkan Seçer, “Sadece Akdeniz’in değil, tüm Mersin’in sorunlarını çözmek için ciddi bir gayretin içindeyiz. Nüfus artıyor, Mersin büyüyor, eski tesisler demode oluyor, yenilerini yapmak gerekiyor. Şehirler de canlı organizma gibidir. Bugün iyidir, yarın hasta olur. Ama hem Büyükşehir Belediyesi hem de MESKİ çalışanlarının, Anamur’dan Tarsus’a kadar Mersinimize hizmet etmek adına çok önemli, çok değerli gayretleri var” diye konuştu.

“Kaçak kayıp oranını azaltmak için gayretimiz devam edecek, ama başladığımız noktadan çok iyi noktaya geldik”

 Kaçak kayıp oranları hakkında da konuşan Başkan Seçer, “Kaçak kayıp oranı halen yüksek. Ama başladığımız noktadan da çok iyi noktalara geldiğimizi söyleyebilirim. Yer altında suyun kaybolmasını ya da zemin üstünde buharlaşmasını önlemek için hem teknoloji yatırımı yapacaksınız, hem de altyapıya para harcayacaksınız. Teknoloji yatırımı demek, çok da iyi bir noktaya getirdiğimiz SCADA türü yatırımlar demek. Bu yıl yine teknoloji çalışmalarına bütçe ayırdık” ifadelerini kullandı.

 “37 ayrı noktada çalışmalarımız devam ediyor”

 Mersin’in birçok yerinde çalışmaların devam ettiği bilgisini veren Başkan Seçer, “İçme suyu,  kanalizasyon ve arıtma konusunda kent genelinde 37 noktada çalışmalarımız devam ediyor. Bu çalışmaların maliyeti olan 554 milyon liranın tamamını biz öz kaynaklardan sağlayacağız. Fakat, MESKİ’nin Büyükşehir Belediyesi gibi genel bütçe gelirlerinden bir geliri yok. Büyükşehir’in aslan payı, genel bütçe gelirlerinden oluşuyor. Ama Sular İdaresi’ne İller Bankası’ndan çok cüzi bir para gelir. Diğeri, vatandaştan tahsil ettiğimiz su bedelidir.  Fakat bir başına MESKİ’nin, vatandaştan fatura bedeli tahsil ederek bu yatırımları yapma şansı yok. Bu bütün büyükşehirlerde böyledir. Yatırımı yüksek meblağ tutan çalışmalar İller Bankası marifetiyle, dünyada değişik yapılardan, fonlardan alınan uzun vadeli uygun finansman maliyetli kredilerle ya da FRIT II örneğinde olduğu gibi hibe finansmanlarla sağlanır” dedi.

 Gerekli finansmanların sağlanması durumunda çalışmaları süratle yaptıklarını kaydeden Başkan Seçer,  “37 noktada 554 milyon liralık altyapı yatırımlarımız devam ediyor. Ancak geriden beri fizıbıl olmayan su, kanalizasyon çalışmaları yapılmış ve bunların maalesef bir kısmı gereksiz yere hayata geçirilmiş. 6 mahallede 93 bin nüfuslu yere yatırım yapılacağına, 93 kişinin yaşadığı bir yere siyasi saikle yatırım yapılmış. Bunlara da dikkat edilmesi gerekir” dedi.

 “Biz MESKİ olarak DSİ’ye de destek veriyoruz”

 Bir Meclis üyesinin dere ıslahı konusundaki sorusuna yanıt veren Başkan Seçer, MESKİ olarak DSİ’ye destek verdiklerini belirterek, “Çavuşlu Deresi DSİ’nin, ama biz bütün konularda olduğu gibi ‘bu bizim alanımız değil’ deyip üzerimizden atmıyoruz.  Biz MESKİ olarak DSİ’ye de destek veriyoruz. Şu anda zaten orada dere temizliği başladı ve biz ekipman desteğimizi de yaptık.” dedi.

 “Sığınmacı gerçeğini gözardı edemeyiz”

 Taşucu Terfi İstasyonu’nu Silifke’ye bağladıklarını sözlerine ekleyen Başkan Seçer, “Orada daha önce başlayan arıtma inşaatı kadük kalmıştı, çökmüştü. Demode bir teknoloji kullanılmış. Bizim projemiz orada tamam, İller Bankası’nda. Silifke bölgesine bu anlamda bir pozitif ayrımcılık yapılması lazım. Çünkü turizm bölgesi. Biz de orayı yapmak istiyoruz. Yeri hazır, hemen yanına yapacağız, yeter ki bize uygun şartlarda finansman sağlansın. Projesi de hazır, zaten sunulmuş. Ama şu anda geçici de olsa bir çözüm bulundu diye düşünüyorum” ifadelerine yer verdi.

Bir Meclis üyesinin, Başkan Seçer’in ‘Mersin’de 400 bin sığınmacı olduğunu’ söylediğini ve bunun yüksek bir rakam olduğunu belirtmesi üzerine Başkan Seçer; “Doğrudur, 400 bin civarında tahmini bir sığınmacı olduğu açıklamamı bir kez değil, bütün konuşmalarımda duyabilirsiniz. Çünkü 250 bin civarında kayıt altında sığınmacı olduğunu, ama bunun dışında çok sayıda farklı illerde kayıt altında olup, daha sonra orada umduğunu bulamayıp kaydı orada görünen, fakat burada yaşayan binlerce insan var. Yani bu gerçeği, bu sorunu örtemeyiz” dedi.

 “Ben kimseyle bir yarış halinde, bir restleşme halinde değilim”

 Başkan Seçer; AFD tarafından yapılacak hibelerle ilgili konunun gündeme gelmesi üzerine ise şu ifadeleri kullandı:

 “Ben 1 milyon 900 bin nüfusa hizmet vermek üzere belediye başkanı oldum. Ama şu anda sizin yaptığınız açıklamayı baz alırsam 2 milyon 150 bin insana hizmet ediyorum. Şimdi bunu da göstermem lazım. Örneğin Fransız AFD, babasının hayrına hibe vermiyor. Bizim kimseden bir himmet beklediğimiz de yok. Tömük bölgesine aldığımız 39 milyonluk AFD kredisinde, orası hariç 15 milyon avrodur. Diğeri FRIT II kapsamındadır. Açılımı şudur; Türkiye’de yaşayan mülteciler fonundan hibedir. 1 yıl önce AFD’ye ulaştırılmak üzere belediyemiz tarafından yazılan bilgi AFD’nin dosyasından çıkmadı. Nerede bu 1 yıllık kayıp evrak? Ben Belediye Başkanı olarak bunların peşini kovaladığımı söylemek istiyorum. Ben hizmet yapmak istiyorum, ama böyle sıkıntılar yaşıyorum. Ben kimseyle bir yarış veya bir restleşme halinde değilim, ama işimiz görülsün.”

 “Beş ay önce 1 lira olan mal ve hizmet şu anda 2 lira, 3 lira”

 MESKİ için istedikleri ek bütçenin gerekçelerini anlatan Başkan Seçer, “2022 yılı bütçemiz 1 milyar 510 milyon lira; şu anda 805 milyon 310 bin lira bir ek bütçe talebimiz var. Böylece MESKİ’nin toplam bütçesi 2 milyar 315 milyon liraya erişmiş olacak. 2019’da yönetime geldiğimizde MESKİ’nin bütçesi 780 milyon liraydı. Aşağı yukarı 750 milyon lira da borcu vardı. Şimdi bu ilave bütçeyle MESKİ’nin bütçesi üç katına çıktı. Zaten diğer ilçe belediyeleri de Mersin Büyükşehir Belediyesi de ek bütçe yaptı. Eski bütçeyle gitmemiz sürdürülebilir değil. Özellikle MESKİ’de temel girdilerimiz olan; yaptığımız yatırımların fiyat farkları, aldığımız mal ve hizmetlerin döviz kuru farkı, elektrik farkı bütçemizi etkiledi. Sadece elektrik için 350 milyon lira, akaryakıt için 65 milyon lira, personel giderleri için 45 milyon lira artış söz konusu. Son asgari ücret artışını buraya yansıtmadık bile. Bizim bu koşullarda 805 milyon liralık bir bütçe talebimiz var. 5 ay önce 1 lira olan mal ve hizmet, şu anda 2 lira, 3 lira. Bizim de yeni bir bütçe yapmamız esas oldu” dedi.

 “MESKİ’nin tek geliri vatandaştan topladığı su gelirleridir”

 Başkan Seçer, MESKİ’nin yatırımlara karşılık tek gelirinin vatandaşların ödediği su faturaları olduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti:

“MESKİ’nin tek geliri, vatandaştan topladığı su faturası bedelleridir. Bunun dışında kredi veya hibe bulursa yatırım yapabilir. Şu anda 37 istasyonda gerçekleşen çalışmaları kendi öz kaynakları ile yapıyor. Ben bunu komisyona sevk edeceğim. Açıkçası bizim için uygun olan toplantıya ara verip komisyonu toplamak. Çünkü ben genel kurulu olağanüstü yapıyorum. Üç hakkım var. Bu hakkın birini kullanmış olacağım. Bir sonraki güne bırakırsak biz bunu, bir kez daha olağanüstü genel kurul yapmamız lazım ve elimizde yıl sonuna kadar kullanabileceğimiz bir tek olağanüstü genel kurul şansı kalıyor. Bunu da belirtmek isterim, takdir tabii ki komisyonun” diye konuştu.

 MESKİ’nin mevcut borç tablosunu da veren Başkan Seçer, “MESKİ’nin durumunu daha rahat karşılaştırmanız açısından söylüyorum; 2019 yılında 780 milyon lira bütçemiz, 750 milyon lira borcumuz vardı. Yani bir borç bir bütçe vardı. Şimdi 1 milyar 140 milyon lira borcumuz var, yeni bütçeyle beraber 2 milyar 315 milyon lira da bütçemiz var. Yani şimdi bir borç iki bütçe var. En basit tanımıyla MESKİ’nin durumunu, mali disiplinini sizlere aktarabileceğim söylem budur” diye konuştu.

 “Devam eden, ivedi projelerde bir sorun yok”

 Başkan Seçer, bir Meclis üyesinin mevcut yatırımlardaki projelerin ertelenip ertelenmeyeceği ile ilgili sorusu üzerine “Devam eden projeleri durduramam. Ama ihale hazırlığı yaptıklarım vardı, onları gelecek yıla erteleyeceğiz. Bizim devam eden ve ivedi olması gereken projelerde bir sorun yok. Bizim için bütçe yapmak önemli değil, bütçenin denkliği ve bütçenin gerçekleşme oranı önemli. Ben de isterim daha yüksek bütçe yapayım, ama bu sefer de gelirimin artması için su fiyatlarında aşırı bir artışa gitme zorunluluğum olacak. Bunu kompanse etmek için de fiyata yüklenmemiz lazım. Bu da mantıklı olmaktan çıkar, zaten vatandaşın durumu da ortada. Keşke ekonomi bu durumda olmasa” ifadelerine yer verdi.

ŞAMPİYON  MAMAHATUN ATLI SPOR KULÜBÜ

FİNALDE RAKİBİ ERZİNCAN ALBAYRAK ATLI SPOR KULÜBÜ CİRİT TAKIMI’NI MAĞLUP EDEN TERCAN MAMAHATUN ATLI CİRİT TAKIMI ERZİNCAN ŞAMPİYONU OLDU.

TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ (HAYDAR COŞKUNFIRAT,ALPARSLAN CİHAN

Geleneksel Spor Dalları Federasyonu’nun faaliyet programında yer alan 2022 yılı Atlı Cirit Erzincan İl Birinciliği müsabakaları Erzincan Merkez fatih mahallesi cirit sahasında tamamlandı.

 Finalde rakibi Erzincan Albayrak atlı spor kulübü  Cirit Takımı’nı mağlup eden Tercan Mamahatun   Atlı Cirit Takımı Erzincan şampiyonu olurken, maç sonu sporcuların kutlaması renkli görüntüler oluşturdu.

2022 yılı Atlı Cirit Erzincan İl Birinciliği müsabakaları iki grup halinde Erzincan fatih mahallesi cirit sahasında oynandı. Cirit sahasında bir hafta süren müsabakalara vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.  45

 dakikalık 2 devre halinde oynanan müsabakalar sonrası Albayrak  Atlı Cirit Spor Kulübü ile Tercan Mamahatun Atlı Cirit Spor Kulübü gruplarında oynadıkları müsabakaları kazanarak lider oldular. İl birinciliği için mücadele eden iki Erzincan takımı olan Albayrak  Atlı Cirit Takımı ile Tercan Mamahatun Atlı Cirit Takımı izleyicilere zevkli bir müsabaka seyrettirdiler.  final maçını kazanan Tercan Mamahatun Atlı Cirit Spor Kulübü Erzincan şampiyonu oldu.  Şampiyon olan Tercan Mamahatun atlı spor kulübü takımına kupa ve madalyalarını Atlı spor dalları federasyonu yönetim kurulu üyesi Bahri Önal verdi.

Maç sonunda büyük sevinç yaşayan Tercan Mamahatun Atlı Cirit Takımı sporcuları davul zurna eşliğinde sahanın ortasında  yöresel oyunları oynayarak şampiyonluğunu doyasıya kutladılar.

Kutlamalar daha sonra Tercana giden takımın büyük coşkuyla karşılanması ve eğlenceleriyle devam etti.

Tercan Mamahatun atlı spor kulübü başkanı Erkan Duran şampiyon olmanın büyük sevincini yaşarken sporcuların tek, tek kutlayarak bu takıma maddi açıdan destek verilmesini istedi. Emeği geçen herkese teşekkür ederim dedi.

BAYRAMLAR KARDEŞLİK DUYGULARINI GÜÇLENDİR

AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT KURBAN BAYRAMI DOLAYISIYLA YAYINLADIĞI MESAJINDA BAYRAMLARIN İNSANLAR ARASINDA AYRIM YAPILMAMASI, DARGINLIKLARI VE KIRGINLIKLARI UNUTTURAN, DAYANIŞMAYI, YARDIMLAŞMAYI ARTIRAN, HOŞGÖRÜ, KARDEŞLİK DUYGULARINI GÜÇLENDİR

Başkan Coşkunfırat “. Dargınlıkları ve kırgınlıkları unutturan, dayanışmayı, yardımlaşmayı artıran, hoşgörü, kardeşlik duygularını güçlendiren Kurban Bayramı hayırlara vesile olsun.

Bayram demek, barış ve kardeşlik demektir. Bayram demek, hatırlama, hatırlanma, heyecan ve huzur demektir.

Coşkunfırat  Bayramlar; dargınlıkların unutulduğu, incinen gönüllerin tamir edildiği, coşkuyu ve sevinci hep birlikte yaşayabildiğimiz en özel zamanlardır.  Bu bayramda yüzünüz de hep gülümseme, kalbinizde huzur olsun. Küslerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan Kurban Bayramınız en içte dileklerimle kutlarım

9 YILDIR SÖNMEYEN ATEŞ BAŞBAĞLAR

ERZİNCAN’IN KEMALİYE İLÇESİNDE, 29 YIL ÖNCE 33 SİVİLİN TERÖRİSTLERCE KATLEDİLDİĞİ VE TERÖR ÖRGÜTÜ PKK’NIN EN BÜYÜK SİVİL KATLİAMLARINDAN BİRİSİ OLAN BAŞBAĞLAR KATLİAMI’NIN ACISI 29 YILDIR DİNMİYOR.

(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT

 Erzincan’ın Kemaliye ilçesinde, 29 yıl önce 33 sivilin teröristlerce katledildiği ve terör örgütü PKK’nın en büyük sivil katliamlarından birisi olan Başbağlar Katliamı’nın acısı 29 yıldır dinmiyor. Köyde, şehit edilenler törenle anılıyor.

 Törene, katliamda hayatını kaybedenlerin yakınlarının yanı sıra Erzincan Valisi Mehmet Makas, 3. Ordu Komutanı Korgeneral Yavuz Türkgenci, Kemaliye Kaymakamı Emre Yeşilbaş, 3’üncü Ordu Kurmay Başkanı ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Davut Ala, Erzurum Jandarma Bölge Komutanı Tuğgeneral Mehmet Çimen, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Hüsamettin Erol, İl Emniyet Müdürü Kenan Kurt, Kemaliye Belediye Başkanı Mehmet Karaman, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri katıldı.

 Başbağlar köyü muhtarı Ali Akarpınar: “29 yıldır adaletin tecelli etmesini bekleyen Başbağlar, mazlumları ve mağdurları suçluların ve arkasında bulunan hainlerin adalet önünde hesap vermelerini beklemektedir.

 Adalet istiyoruz bu talebimiz yalnız Başbağlar şehitleti için değil ülkemizde tüm faili meçhul kalmış davaların mazlumları için de adalet istiyoruz. Yaşanan acılara rağmen vatan sevgisi imandandır düsturu ile vatanımız, bayrağımız ve dinimiz için şehadete yürüyen aziz şehitletimizi rahmet ve minnetle yadediyoruz” dedi.

 Erzincan Belediye Başkanı Bekir Aksun: “Aslında iki duyguyu burada birlikte yaşıyoruz.O günü hatırladıkça üzülüyoruz, çünkü yaşadığınız acının tarifi olmadığını biliyor ve şehitlerimizin acısını dün gibi yüreğimizde hissediyoruz.

. CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba: “2 Temmuz da Sivas’ta Madımak’ta yanan otelde 33 vatandaşımız canının kaybetti. Ardından hemen 2 gün sonra Başbağlar’da 33 yurttaşımız kardeşimiz maalesef ellerinde silah değil sopa yokken tarihimizin en karanlık cinayetine katliamına kurban gitti. Burada yakılan sadece Başbağlar’da ki kardeşlerimiz değildi. Aslında burada yakılmak istenen yok edilmek istenen yüzyıllardan beri Anadolu’da ekilen hoşgörü kardeşlik toplumun birliğiydi. Başbağları tebrik etmek isteriz. Başbağlar’da yaşayan insanları da tebrik etmek isteriz. Çok vakur bir duruşla onların amaçları önünde diz çökmeyerek önemli bir duruşu gösterdiler. Ben bir kez daha 33 yurttaşımızı katleden PKK terör örgütünü kınadığımı belirtmek istiyorum” dedi.

 AK Parti Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman: “Şehitler vurulunca değil unutulunca ölür. Biz Erzincanlılar diyiyoruz ki çevre illerden gelen ve Erzincan’dan gelen arkadaşlar bu şehitleri unutmayacağız, unutturmayacağız, sizin desteklerinize de çok teşekkür ediyorum. acısı ile adeta kapanmayan bir yara kalbimizde dinemeyen bir sızı olan Başbağlar katliamı 29’uncu yıl dönümünde tüm şehitlerimize Cenab-ı Allah’tan rahmet kederli ailelerine sabır ve sıhhat diliyorum” dedi.

Erzincan Valisi Mehmet Makas: “Bu millet tarihi ve kutlu yürüşünü hep insan odaklı, adaleti sağlamanın ve hoşgörüyü sağlayalım, ilahi Kelimetullah’tan yana bir millet olmuştur. İlahi Kelimetullah’ı tüm dünya yayalım diye yürüyüş yapmış bir millettir. Ama bütün bunların üstünde İslam’dan müşerref olmadan öncede ve sonrasında da merhametiylede dünyaya iz bırakmış bir millet. Bizim milletimiz Atatürk’ün tarifinde, ‘Ne mutlu Türküm diyene’ şiarıyla hareket edip, kendini Türk hissedebilen, milletimiz tarihin hiç bir safhasında Ergenekon’dan, üç kıtada at koşturduğu dönemlere kadar ve Türkiye cumhuriyeti tarihi de dahil, hiç bir millete zulüm etmeşitir. Madımak’ta canlarımıza kıyan kimse, Başbağlar’da kurşunu sıkan ve içimizi kanatan kim ise bu milletin ferdi olmaz olamaz. Çünkü bu milletin fertleri hiç bir zaman mazluma silah çekmemiştir. Mesele vatan milet olmadığı müddetçe silah çekmemiş, cana kıymamış hak hukuk olmadığı müddetçe böyle bir hareket içine girmemiştir.” diye konuştu.

MERSİN’DEN AB’YE YAŞ MEYVE SEBZE İHRACATINI ARTIRACAK ÇALIŞMALAR HIZLANDI.

Mersin’den AB’ye yaş meyve sebze ihracatını artırmaya yönelik çalışmalarına hız verdi. Brüksel’de gerçekleşen temaslar sonunda vakit kaybedilmeden bir yol haritası belirlenmesi kararı alındı.
 AB’nin ihracat konusunda en çok önem verdiği konular arasında yer alan karbon ayak izinin azaltılması noktasında bugünden neler yapılması gerektiği görüşüldü. Temaslarda sektör için önem taşıyan Bulgaristan sınırındaki analiz laboratuvarının Sofya’ya taşınması sorununun çözüldüğü de öğrenildi.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan ile Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hakan Sefa Çakır, kent dış ticaretinde önemli rol oynayan yaş meyve sebzenin Avrupa Birliği (AB) ülkelerine ihracatını artırmak adına Brüksel’de bir dizi temasta bulundu.

 İlk olarak TOBB Brüksel Daimi Temsilciliği Ofisi’nde Avrupa Birliği Türkiye Cumhuriyeti Daimi Temsilcisi Büyükelçi Mehmet Kemal Bozay ile deneyimli ekibi ve TOBB Brüksel Temsilcisi Haluk Nuray eşliğinde istişare toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda AB özelinde özellikle yaş sebze ve meyve ihracatında karşılaşılan sorunlar dile getirilerek çözüm önerileri aktarıldı. Tarım ve gıda konusundaki üretimin AB kriterlerine uyumu konusunda bir dizi projenin yürürlüğe konması ve ilgili sektörlerin ihracatını artırmaya yönelik yapılacak lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi konusunda neler yapılabileceği ele alındı. Toplantı sonunda Mersin tarım üreticisi ve ihracatçısının AB’ye ihracatının arttırılması konusunda yol haritası çalışmalarının vakit kaybedilmeden hazırlanması kararlaştırıldı. MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Kızıltan ve Başkan Yardımcısı Çakır, TOBB Brüksel Daimi Temsilciliği sonrasında yaş sebze meyve sektörünün dünyada önde gelen sivil toplum örgütlerinden Freshfel Europe’un Genel Temsilcisi Philippe Binard ile bir araya geldi.

 Yaş sebze meyve sektöründe işbirliği yapma konusunda gerçekleşen istişare toplantısı sonrasında temaslar Türkiye Cumhuriyeti Brüksel Büyükelçisi Hasan Ulusoy’un ziyaret edilmesiyle sona erdi. Kızıltan: “Oldukça Verimli Görüşmeler Oldu” Görüşmeler sonrası kısa bir değerlendirme yapan MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, hayli verimli toplantılar gerçekleştirdiklerini ve kent ekonomisi için oldukça önemli sektörler arasında yer alan yaş meyve sebzenin ihracatını artırmaya yönelik çalışmaları sürdüreceklerini söyledi. Çakır: “Karbon Ayak İzini Azaltmaya Bugünden Başlanmalı” MTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hakan Sefa Çakır ise ihracatı artırmak ve bunu sürdürülebilir kılmak için ivedilikle AB kriterlerine uyacak adımlar atılması gerektiğini söyledi. Çakır, üreticilerin ve ihracatçıların AB’nin yoğun şekilde üzerinde durduğu ve 2026 yılında denetimleri başlatılacak olan karbon ayak izini azaltmaya yönelik çalışmalara bugünden başlaması gerektiğini vurguladı.

 “Ayrıca yaptığımız görüşmelerde AB Büyükelçimiz Mehmet Kemal Bozay, Bulgaristan sınırındaki analiz laboratuvarının Sofya’ya taşınması sorununun çözüldüğünü bildirdi” diyen Çakır, laboratuvarın yakın zamanda eski yerinde hizmet vermeye devam edeceği müjdesini sektörle paylaşmak istediğini dile getirdi.

AŞKALE’DE SILAYLA GURBET O GÜN BULUŞUYOR

AŞKALE GÜMÜŞSEREN ( ŞIHVEREN) KÖYÜ KÜLTÜR DAYANIŞMA DERNEK YÖNETİM KURULU BAŞKANI  METİN USLU İLE YÖNETİN KURULU ÜYESİ SİNAN DALMIŞ, TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİNİ SAHİBİ VE  GENEL YAYIN YÖNETMENİ HAYDAR COŞKUNFIRATI ZİYARET EDEREK ORGANİZE EDİLEN FESTİVAL 9-10-11 TEMMUZ  TARİHLERİ ARASINDA  KÖY İÇİNDE YAPILACAK  OLAN FESTİVALE İLGİLİ OLARAK BASIN AÇIKLAMASINDA BULUNDU

(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ

Başkan Metin Uslu Açıklamasında Aşkale Gümüşseren  ( Şıhveren) Köyü Kültür Dayanışma Derneğince organize edilen festival  9-10-11 Temmuz  tarihleri arasında  köy içinde yapılacak. Amaç ilçeyle köyleri bir araya getirip dünle bu günün tadını yeniden yaşatmak olacak. 

????????????????????????????????????

 Atatürk büstünün açılmasıyla başlayan program çocuk parkı, kamelya, çeşme açılışıyla  devamında ise stant ,Kitap, giysi, ahşap boyama,  kadınların el işleri, yöresel  kahvaltı çadırı ile misafirlere sunum.

Daha sonra İstiklal marşı, protokol üyelerinin  tanıtımı, konuşmacılarla devam eden festival, Erzurum erkek bar ekibinin gösterisinin ardında  Gümüşseren köyü halkından olan  Varol Kara ile Orhan Uslu’dan sahne programları ve türkülerle devam edecek.. Sahne gösterileri arasında plaket töreni, şiir dinletisi, gece sinemasında Al yazmalı filmi izlenecek.

10.7.2022  (2.gün saat 20)

Şiir dinletisi, köyün geleneği ile ilgili maziden kopup gelen düğünü izleyecekler, nostalji dolu dakikalarla misafirleri geçmişin koridorlarından bir anda olsa yaşatılacak. Kadınlar korosuyla o günkü program sonlanacak

11 Temmuz 2022 (3. gün saat 17)

Öte ayndan Yazar Varol Kara ile Ayzaman Cengiz Coşkunfırat’ın  kitapları okuyucuyla buluşacak ve konuşmalarıyla devem edecek.

Dernek yönetim kurulu başkanı  Metin Uslu ile yönetin kurulu üyesi Sinan Dalmış, Tercan Bölge Haber Gazetesini ziyaret ederek  davet  ettim . Söylemek lazım ki  köy derneği olarak çok yönlü festival belki de bir çok ilçelerin imkanlarına rağmen bu kadar etraflı organizasyon yapar mı? Yapar

Başkan Uslu  Festivalin ana  teması  barış ve kardeşlik duygularının  törpülendiği bu dönem de  kardeşlik türküsüyle halkı sevki sevilesin çağrısı yaparak köylüsüne sev, paylaş ve empati duygusunun kapısını açma  çabası  var  dedi.

Gümüşseren köylüleri ve davetlileri festival unutulmayacak.

ATATÜRK’ÜN ERZİNCAN’A GELİŞİ COŞKUYLA KUTLANDI

.BÜYÜK ÖNDER GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ERZİNCAN’A GELİŞİNİN 103. YIL DÖNÜMÜ MÜNASEBETİYLE ERZİNCAN BELEDİYESİ ÖNÜNDEKİ TÖREN ALANINDA KUTLAMA PROGRAMI DÜZENLENDİ.

(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Düzenlenen tören kapsamında, İstiklal Savaşı’mızın lideri Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ünErzincan’a  gelişini temsil eden Türk Bayrağı, Erzincan Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nce görevlendirilen sporcu öğrenciler tarafından tören alanına getirildi.

 Vali Mehmet Makas, 3. Ordu Kurmay Başkanı ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Davut Ala ve Erzincan Belediye Başkanı Sayın Bekir Aksun tarafından Atatürk Anıtına çelenkler sunuldu. Akabinde saygı duruşunda bulunularak, okunan İstiklal Marşı ile birlikte ay yıldızlı şanlı bayrağımız göndere çekildi.

Erzincan Lisesi öğrencilerinden Ali Eren Coşar tarafından Mustafa Kemal’e Seslenme isimli şiirin okunmasının ardından Erzincan Belediye Başkanı Sayın Bekir Aksun, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Erzincan’a gelişinin 103. yıldönümünü kutlayarak, günün anlam ve önemine binaen bir konuşma yaptı. Başkan Aksun konuşmasında; “Biz bir olursak, birlikte olursak, kardeşlik hukukumuzu güçlendirirsek hiçbir güç bizi örseleyemez. Geleceğin güçlü Türkiye’sini bu birliktelik oluşturacaktır. Can Erzincanımız ülkemiz adına bunun en güzel örneğidir” dedi.

2 TEMMUZ VE 5 TEMMUZ SEVGİ VE HOŞGÖRÜ GÜNÜ OLSUN

 “2 TEMMUZ 1993 MADIMAK VE 5 TEMMUZ 1993 BAŞBAĞLAR, TOPLUMUN FARKLI KESİMLERİNİ BİRBİRİNE KARŞI KIŞKIRTMAK, ARALARINA KAN DAVASI SOKMAK VE BARIŞ İÇİNDE BİR ARADA YAŞAYAMAZ HÂLE GETİRMEK MAKSADIYLA YAPILMIŞ KARANLIK KATLİAMLARDIR. MADIMAK UTANÇ MÜZESİ OLMALIDIR

Akdeniz Basın Birliği Başkanı Haydar Coşkunfırat2 TEMMUZ VE 5 TEMMUZ SEVGİ VE HOŞGÖRÜ GÜNÜ OLSUN

Coşkunfırat üretilen düşmanlık ve terörden, kendi çıkarları uğruna fayda sağlamayı amaçlayanlara inat, her birimizin acısını hepimizin acısı kılmalıyız. Kayıplarımızın hatırasını en iyi şekilde, hep birlikte çoğulcu demokratik bir sistem inşa ederek yaşatabileceğimize gönülden inanıyorum

Madımak Katliamı’nı hatırlayacağız ki bir daha yaşanmasın. Daima adaletin ve hakikatin yanında yer alacağız ki çocuklarımız hiçbir husumetin içine doğmasın.

Coşkunfırat  Madımak’ta katledilen 35 insanımızı saygıyla anıyorum. Türkiye’nin alnına bu kara lekeyi sürenleri lanetliyorum.”

.