SAĞLIK BAKANLIĞI’NIN AÇIKLADIĞI YENİ BİR UYGULAMA İLE RANDEVUYA KOTA GETİRİLDİ.VATANDAŞLAR, ARTIK HASTANELERDEN 1 AYDA EN FAZLA 3 KEZ RANDEVU ALABİLECEK.
Mersin Tabip Odası Başkanı Nasır Nesanır, uygulamaya tepki gösterdi. Bu uygulama sonrası vatandaşların mağdur olacağını belirten Nesanır Uygulamadan vaz geçilmesi çağrısında bulundu.
Konuyla ilgili açıklama yapan Nesanır, “Aylık 3 muayene kotasını dolduran hasta ne parası varsa özel hastaneye gidecek, parası yoksa sağlık sorunu ile baş başa kalacak. Bu tür kotalar tansiyon, şeker, kalp, kanser gibi hastalıklarda, hastalığın takibi ve seyri için olumsuz durumlar yaratabilir. Acil servislerin yoğunluğunu artıracak uygulamadır” dedi.
Çalışan ve sürekli izin kullanamayan, yıllık izne ayrılıp tüm hastane işlerini halletmek isteyen insanların mağdur olacağına dikkat çeken Nesanır, “Bu uygulama sağlık sisteminin kötü olduğunun onlarca göstergesinden biridir. Bir tarafta aylardır ilgili bölüme randevu bulamayan insanlar ve bir tarafta aile hekimliği biriminde tedavi olabilecekken hastaneye giden hastalar var. Yurttaşlar aylardır bir tane bile randevu alamıyor. Sağlıkta dönüşüm programından vaz geçilmeli ve birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kurumlarında sevk sistemine geçilmelidir” ifadelerini kullandı.
GAZİLER GÜNÜ KUTLAMA TERCAN HÜKÜMET KONAĞI BAHÇESİNDE ÇELENK SUNMA TÖRENİ İLE BAŞLADI
.(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT
Tercanda Atatürk anıtına Kaymakamlık ve Belediye Başkanlığı Çelenklerinin sunulmasının ardından Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları ile aziz şehitlerimizin anısına bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklal Marşı eşliğinde Türk Bayrağının göndere çekilmesi ile devam etti.
Törene Tercan Kaymakam Vekili Ahmet GÜLDEREN, Tercan Belediye Başkanı Lokman GÜLTEKİN, Cumhuriyet Savcısı Cemre SAYGIN, Hâkim Muhammet Talha OKUYAN, İlçe Jandarma Komutanı Jan. Bnb. Emre ÇAPAN, İlçe Emniyet Müdürü V. Muhammed Ali Demirci, kurum amirleri ve saygıdeğer gazilerimiz katıldı.
19 Eylül Gaziler Günü kutlama programı, çelenk sunma töreninin ardından Tercan Öğretmenevinde Gazilerimiz onuruna verilen kahvaltıyla sona erdi.
AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT 19 EYLÜL GAZİLER GÜNÜ DOLAYISIYLA BİR MESAJ YAYIMLADI GAZAZİLERİMİZ ONUR MADALYAMIZDIR VATANSEVERLİĞİMİZİN VE TARİHİMİZE KARŞI DUYDUĞUMUZ SAYGININ DOĞAL BİR SONUCUDUR DEDİ.
BAŞKAN COŞKUNFIRAT YAYIMLADIĞI MESAJDA, “Tüm şehitlerimizin aziz hatıralarına duyduğumuz saygı, gazilerimize ve ailelerine sahip çıkma görev ve sorumluluğumuz artarak devam edecektir. Kararlılık ve sorumluluğumuz, vatanseverliğimizin ve tarihimize karşı duyduğumuz saygının doğal bir sonucudur” dedi.
COŞKUNFIRAT “Gaziler Günü, TBMM tarafından Sakarya Meydan Muharebesi’nin kazanılmasının ardından 19 Eylül 1921’de Başkomutan Mustafa Kemal Atatürk’e ‘Mareşal’ rütbesi ve ‘Gazi’ unvanın verildiği tarihi bir gündür .
Gaziler Günü’nün taşıdığı derin anlamın ışığında vurgulamak isterim ki şehitler ve gazilerimiz için bugüne kadar yapılanlar, yapılacak olanlar, kendilerinin göstermiş olduğu kahramanlık ve fedakarlığın yerini tutamaz. Bu bilinçle tüm şehitlerimizin aziz hatıralarına duyduğumuz saygı, gazilerimize ve ailelerine sahip çıkma görev ve sorumluluğumuz artarak devam edecektir gazilerimiz bizim onur MADALYAMIZDIR
Bu duygu ve düşüncelerle Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını, vatan sevgisinin sembolleri olan şehitlerimizi rahmet, gazilerimizi şükranla anıyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.”
AK Parti Erzincan Milletvekilleri Süleyman Karaman ve Burhan Çakır, Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut projesi kapsamında Erzincan’a yapılacak toplam 1.147 konutun müjdesini verdiler.
Proje kapsamında Erzincan Merkez ilçeye 300, Otlukbeli’ne 110, Çayırlı’ya 158, Kemah’a 285, İliç’e 80, Refahiye’ye ise 214 konut inşa edilecek.
Konuya ilişkin olarak yazılı bir basın açıklaması yapan AK Parti Erzincan Milletvekilleri Süleyman Karaman ve Burhan Çakır: “Kıymetli hemşehrilerimiz, Cumhurbaşkanımız Genel Başkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın tensipleriyle, son Başbakanımız Genel Başkan Vekilimiz Sayın Binali Yıldırım’ın destekleriyle, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Sayın Murat Kurum’un öncülüğünde Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut projesi kapsamında
ERZİNCAN’IMIZA TOPLU KONUT İDARESİ (TOKİ) MARİFETİYLE 1.147 SOSYAL KONUT YAPILACAK.
PROJE KAPSAMINDA ERZİNCAN MERKEZ İLÇEYE 300, OTLUKBELİ’NE 110, ÇAYIRLI’YA 158, KEMAH’A 285, İLİÇ’E 80, REFAHİYE’YE İSE 214 KONUT İNŞA EDİLECEK.
Erzincan için Başvuruları 15 Eylül itibariyle başlayacak proje de asgari ücretli vatandaşlarımız kira öder gibi uzun vadelerle ev sahibi olacak. Ülkemize, Erzincan’ımıza hayırlı olsun.
Bugüne kadar Erzincan’da TOKİ tarafından %100 oranında inşası tamamlanan 1.282 adet inşaat bulunuyor. Bunlar %100 tamamlanan okul, konut, derslik, cami büfeleri, halı sahalar vb. inşaalardır. Öte yandan yapımı %98-%50 oranında tamamlanan ve 1.930 adet inşaat devam etmektedir. Toplamda TOKİ tarafından ilimizde bugüne dek 3 bin 212 adet inşaat projesine imza atılmıştır.
Sosyal konut projesinin ilk temeli yılbaşında atılacak. Projenin amacı, ilk etap konutlarını azami 2 yıl içinde bitirip hak sahibi vatandaşlara teslim etmektir. Hedef 81 il ve tüm ilçelerimizde 2023-2028 yılları arasında 500 bin sosyal konut, 250 bin konut amaçlı arsa, 50 bin işyeri yaparak milletimizin istifadesine sunmak. Projenin ve yapılacak konut/işyerlerinin ismi “İlk Evim, İlk İşyerim” olarak belirlendi. Bu kampanya, sayısı ve kalitesi bakımından Dünyada ki en büyük konut yatırımını ifade etmektedir. Çarpan etkisiyle 2 trilyon TL’den fazla ekonomik hareketliliğe yol açacak bir projeyi yine AK Parti olarak bizler yaptık. Milletimize hizmetkar olmaya söz vererek çıktığımız bu yolda özümüzden de sözümüzden de taviz vermedik.
TOKİ sosyal konut başvuruları 14 Eylül 2022 Çarşamba günü başlayıp 31 Ekim 2022 tarihinde sona erecek. E-Devlet Başvuruları 28.10.2022 tarihinde sona erecektir.
Konut tipi (2+1 ve 3+1) ayrımı olmadan, proje bazında başvuru yapılacaktır. (Hak sahiplerinin konut tipleri ihale yapıldıktan sonra gerçekleştirilecek olan “Konut Belirleme Kurası” ile belirlenecektir.)
BAŞVURU ÜCRETİ NE KADAR?
TOKİ sosyal konut projesi başvuru ücreti, 500 TL olarak belirlendi. Alt ve orta gelirli vatandaşları ev sahibi yapacak olan Toplu Konut ve Kamu Ortaklığı İdaresi Başkanlığı TOKİ başvuruları, Ziraat-Halk Bankası şubelerinden ve e-Devlet sistemi üzerinden yapılacak.
TOKİ SOSYAL KONUT BAŞVURU ŞARTLARI BELLİ OLDU
Projeye başvuru yapabilmek için, başvuru sahibinin;
T.C. vatandaşı olması,
Proje il sınırları içerisinde en az 1 yıl ikamet etmesi veya proje il nüfusuna kayıtlı olması,
Başvuruda bulunanların kendileri, eşleri ve velayetleri altındaki çocukları üzerine T.C. sınırları içinde tapuda kayıtlı konutlarının bulunmaması; TOKİ’den daha önce ev sahibi olmama, İstanbul için aylık hane halkı gelirinin, en fazla net 18.000 TL, yurt genelinde 16.000 TL olması (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile bunların Dul ve Yetimleri Hariç)
Bir hane halkı adına, tek başvuru yapılması, Başvuruları yapacak vatandaşlarımızın;
COŞKUNFIRAT ÇOCUKLARIMIZA GALAKSİMİZİN VERECEĞİ ŞEYLERİN SONSUZ OLMADIĞINI ÖĞRETMELİYİZ. TOPRAĞA BIRAKILAN HER PLASTİK DÖRT YÜZ SENE DE YOK OLUYOR
TERCAN ATATÜRK MAHALLESİ TOKİ B14 BLOK DA Kİ ÇOCUKLAR ÇEVREVE ÇÖP KİRLİLİĞİNE GAZETECİ YAZAR AYZAMAN CENGİZ COŞKUNFIRAT’LA NAZEN,EDA, ELİF,ÖMER, ZEREN, METE, ARDA,EMİR, YİĞİT EFE’YLE HAYIR DEDİLER. ELİNE ÇÖP TORBASINI, FIRÇASINI, SÜPÜRGESİNİ ALAN ALT ON İKİ YAŞ ARASINDAKİ KIZ VE ERKEK ÇOCUKLAR ETRAFA SAÇILAN PLASTİK EVSEL ARTIKLARLA KİRLENEN ÇEVREYİ TEMİZLEDİLER.
Temizlikle ilgili Gazeteci Coşkunfırat’ın yaptığı açıklamada “ çocuklarda çevre bilincinin gelişmesi, doğada bozulanın geriye gelmediğiniöğrenmeliler. Tercan ve mahallelerinde henüz bu düşünce tam anlamıyla gelişmemiş.Belediye alt yapı hizmetini kısa zamandabitirilmeli. Öyle ki ilçedeLut çölünün kum fırtınasıyla yarışır gibi. Tercanlı biran önce rahat ettirmeli. Vatandaş da çevresine suyuna, toprağına, ağacına, hatta havasını korumalı bu bilinceerişmeli.
Coşkunfırat Çocuklarımıza galaksimizin vereceği şeylerin sonsuz olmadığını öğretmeliyiz. Toprağa bırakılan her plastik dört yüz sene de yok oluyor, toprağımızı suyumuzu zehirliyor. 831 yaşında olanTercan 926 dünkü çocuk olan ilçelerden geri kalmış alt ligde. Şehirleşme , yeşil alan , sosyal alanyok.. Mahalle aralarına belediyenin koymuş olduğu çöp konteyner kapaklarını açıp çöpünü atan vatandaş kapatmıyor, köpek ve kediler tarafından çöpler etrafa dağıtılırken sağlık açısından tehlike yaratıyor.
O zaman Belediye ve Tercanlılar el ele vererek Temiz Tercan’ı çağdaş Tercan diyerek bir üst lige çıkarmanın çalışmalarına başlamalı. Öğretmenler ebeveynler çocuklarınıza çevre bilinci aşılayın.
B14 blokun çocukları göle bir damla su döktü, hadi sizler de çoğaltın bu güzelliği.” BİR ÜST LİGE ÇIKMAK İÇİN BELEDİYE HALK BİRLİKTELİĞİ …
GELEN ERZİNCAN HABERİNE GÖRE ERZİNCAN’DA POLİS EKİPLERİ TARAFINDAN EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN GÜVENLİ BİR ORTAMDA SÜRDÜRÜLEBİLMESİ AMACIYLA OKUL ÇEVRESİNDE DENETİM YAPILDI.
Polis ekipleri tarafından eğitim ve öğretimin güvenli bir ortamda sürdürülebilmesi amacıyla okul çevresinde denetim yapıldı.
Çocuk Şube Müdürlüğü koordinesinde polis ekipleri, mobil okul timleri, yunus ekipleri ile denetim yapıldı. Eğitim ve öğretimin güvenli bir ortamda sürdürülebilmesi amacıyla okul çevresinde yapılan denetimlerde şüpheli şahıslar üzerinde arama yapılırken, çevredeki kafe, internet kafe, büfeler ve iş yerlerinde de denetimler gerçekleştirildi.
Ekipler, denetimler çerçevesinde yoldan çevirdikleri gençlerin kimlik sorgulamasını yaptı. Denetimler ve uygulamalar eğitim dönemi boyunca okul ile çevrelerinde devam edecek. –
TERCAN’DA 1362 OGRENCİ DERS BAŞI YAPTI TERCAN İLÇESİNDE UYUM EĞİTİMİ HAFTASININ ARDINDAN 2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI TÜM KADEME VE SINIF SEVİYELERİNDE BAŞLADI. 1362 ÖĞRENCİ DERS BAŞI YAPTI VE EĞİTİM ÖĞRETİM DÖNEMİ, 16 HAZİRAN 2023’TE SONA ERECEK.
(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT
Öğrencilerin ilk gün heyecanına ortak olan Tercan Milli Eğitim Müdürü Ahmet SAĞSÖZ , okul idarecilerine, öğretmen ve öğrencilere yeni eğitim öğretim yılının başarılar getirmesini diledi.
Tercanda 2022-2023 eğitim öğretim yılına 12 Eylül 2022 tarihi itibariyle iki bin 362 öğrenci başladı.
Milli Eğitim Bakanlığı bu eğitim öğretim yılında ücretsiz ders kitaplarının yanı sıra 136 milyon yardımcı kaynağı okullara göndererek öğrencilere ulaştırdı.Öğrenciler kitaplarını sıralarında aldı.
Okul öncesi ve ilkokul birinci sınıfa başlayan öğrenciler, 5-9 Eylül’de uyum eğitimi almıştı.
Bu yıl ortaokul ve liseye başlayacak öğrencilerin uyum eğitimi süreci, bugün uygulanmaya başlayıp 16 Eylül’e kadar sürecek.
2022-2023 eğitim öğretim yılı ilk ara tatili 14-18 Kasım 2022’de yapılacak. Öğrenciler için 23 Ocak-3 Şubat 2023’te yarıyıl tatili, 17-20 Nisan 2023’te ise ikinci ara tatil dönemi olacak. Eğitim öğretim dönemi, 16 Haziran 2023’te sona erecek.
İLKÖĞRETİM HAFTASI KUTLAMALARI KAPSAMINDA OKUL MÜDÜRLERİ, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KATILIMIYLA ERZİNCAN BELEDİYESİ ATATÜRK ANITI ÖNÜNDE ÇELENK SUNMA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİ. 2022-2023 YILINDA ERZİNCAN’DA 41 BİN ÖĞRENCİYLE İLK DERS ZİLİ ÇALDI
(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT
Ardından Bahçelievler İlkokulunda düzenlenen kutlama programı kapsamında okul öğretmenlerinin organize ettiği ve öğrenciler tarafından sergilenen çeşitli gösteriler düzenlendi.
Program Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasıyla başladı. Ardından İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün’ün açılış konuşmasında; “Bugün 2022-2023 Eğitim Öğretim yılının ilk günü. Bugün tüm Türkiye’de olduğu gibi Erzincan’ımızda da ilk defa okula başlayan öğrencilerimizle birlikte çoğalıyoruz. Bu hafta aynı zamanda İlköğretim Haftası. İlköğretim sadece eğitim almak değil kişilik gelişmesi açısından çok önemli bir sürecin gelişmesini de temsil etmektedir. dedi.
“2022-2023 eğitim öğretim yuılında . Erzincan’a İlkokula yeni başlayacak 3 bin 454 öğrencimiz var.
Erzincan Valisi Mehmet Makas ise burada yaptığı konuşmasında; “2022-2023 eğitim öğretim yılının ilk r günündeyiz. Ama manidar da bir gündeyiz. 12 Eylül malumunuz demokrasimizde kara bir leke olan darbenin yaşandığı bir gün. Eğitime önem vermediğiniz müddetçe, insan odaklı nesiller yetiştirmediğiniz müddetçe ve milli irade aşığı evlatlar yetiştirmediğiniz müddetçe darbelere maruz kalmaya mahkûmuz. Bu memleketin evlatları milli iradeyi her zaman üstün tutsun, kendi düşünce odağına insanı koysun ve demokrasiyi baş tacı yapsın diye nesiller yetiştirmek üzere bir günde Bismillah çekiyoruz. 2022-2023 yılında Erzincan’da 41 bin öğrencimizle Bismillah diyoruz. Bu aşağı yukarı tüm Erzincan nüfusunun 5’te 1’i. Dolayısıyla eğitimin girmeyeceği uğramayacağı hiçbir aile yok. 3400 öğretmenimizle. 239 okulumuzla beraber Bugün 2022-2023 Eğitim Öğretim yılında ilk dersimize başlıyoruz dedi.
AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT 2022-2023 YENİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI NEDENİYLE MESAJ YAYINLADI. BU YIL 19 MİLYONA YAKIN ÇOCUĞUMUZUN İLK-ORTA VE LİSE ÖĞRENİMİNE, 9 MİLYONA YAKIN GENCİMİZİN DE ÜNİVERSİTELERDE EĞİTİM GÖRECEĞİ BİR YILA GİRDİĞİMİZE ÖĞRENCİ SAYISI NÜFUSUMUZUN 3’TE 1’İNİ OLUŞTURUYOR
Yeni eğitim-öğretim yılının heyecanını ve coşkusunu yürekten paylaştıklarını kaydeden BaşkanCoşkunfırat , öğrencilere ve öğretmenlere başarılı yıl geçirmesi temennisinde bulunarak, şunları söyledi:
“Bununla birlikte araştırıp sorgulama yeteneğine sahip, bilgi üretebilen ve bilimsel gelişmeleri takip edebilen nesiller yetiştirmek adına yeni bir heyecanla değerlendirilmesi gereken yeni eğitim öğretim dönemi, ülkemizi çağı yakalayan medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarma hedefi doğrultusunda en önemli basamağın nitelikli bir eğitim olduğunu unutmadan, çocuklarımızın pozitif bilimleri kavramasının yanı sıra, milli ve manevi değerlerini öğrenme ve benimsemesi anlamında da iyi bir vesile olarak görülmelidir.
Coşkunfırat 12 Eylül’de yeni bir Eğitim – Öğretim yılının başladığını ve bu yıl 19 milyona yakın çocuğumuzun ilk-orta ve lise öğrenimine, 9 milyona yakın gencimizin de üniversitelerde eğitim göreceği bir yıla girdiğimize Öğrenci sayısı nüfusumuzun 3’te 1’ini oluşturuyor. Bu konu, 85 milyon insanımızın bir şekilde hemen hepsini kapsıyor bu kapsamda.Pandeminin bir daha karşımıza çıkmadığı, yüz yüze eğitimin sekteye uğramadığı bir eğitim yılı temennisinde bulunarak başta sevgili öğrencilerimiz olmak üzere tüm eğitim camiasının 2022-2023 eğitim öğretim yılını kutluyor, şehrimize ve ülkemize başarılar getirmesini temenni ediyorum.” dedi.
Başkan Coşkunfırat yayınladığı mesajda şu ifadelere yer verdi; “Ahilik sanat, ticaret ve diğer mesleki alanlarda dayanışmaya dayalı güzel ahlakı, cömertliği, sosyal yardımlaşmayı, sevgi ve saygıyı öne çıkarır. Din, dil, ırk ve cinsiyet farkı gözetmeyen, herkese eşit imkânlar sunan bir anlayışın simgesidir.
Ahiliğin kurucusu Ahi Evran Veli’nin aşıladığı yüksek ticaret ahlakıve ilkeleri, günümüz esnaf ve sanatkârları için de ilham kaynağı olmaya devam etmektedir. Türk insanının kişiliğinin mesleğini ve marifetini mertlik, cömertlik ve dürüstlük anlayışı ile bütünleştiren Ahilik kültürü asırlar boyu milli birliğimizin, toplumsal dirlik ve düzenimizin güç kaynağı olmuştur. Ahilik Haftası , medeniyet tarihine Türk kültürünün armağan ettiği bu güçlü mirasın gelecekte de korunmasını temenni ediyor, tüm esnaf ve sanatkârlarımızın “Ahilik Haftasını” kutluyor, çalışma hayatlarında başarılar diliyorum.” dedi.