COŞKUNFIRAT DİLİ, SİYASAL BAĞIMSIZLIĞIN BİR PARÇASIDIR

0

AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT TÜRK DİL BAYRAMI DOLAYISIYLA  YAYINLADIĞI MESAJDA OSMANLI DÖNEMİNDE TÜRK DİLİ ARAPÇA VE FARSÇANIN ETKİSİNDE KALMIŞTI.

ATATÜRK; MİLLETLERİN DOĞUŞU, SÜREKLİLİĞİ, BAĞIMSIZLIĞI VE YÜKSELİŞİ İLE DİL ARASINDAKİ BAĞI ÇOK İYİ GÖRDÜĞÜ İÇİN; TARİH KONUSUNDA OLDUĞU GİBİ DİL KONUSUNA DA BÜYÜK ÖNEM VERMİŞTİR.

 Başkan Coşkunfırat  ” Osmanlı döneminde Türk dili Arapça ve Farsçanın etkisinde kalmıştı. Atatürk; milletlerin doğuşu, sürekliliği, bağımsızlığı ve yükselişi ile dil arasındaki bağı çok iyi gördüğü için; tarih konusunda olduğu gibi dil konusuna da büyük önem vermiştir. Dili, siyasal bağımsızlığın bir parçası sayan Büyük Önder, Türk Dilinin kendi benliğine, aslındaki güzellik ve zenginliğine kavuşması için bütün devlet kuruluşlarının dikkatli ve ilgili olmasını istemiştir.

Milli kültürün geliştirilmesi için milleti oluşturan kişiler arasında konuşulan dilin; sade, anlaşılır ve zengin olması gerektiğine inanan Atatürk, Türk Dilinin yabancı sözcük ve kuralların istilasından kurtarılıp milli ve çağdaş bir dil haline getirilmesi amacıyla 12 Temmuz 1932 yılında Türk Dili Tetkik Cemiyetini (Türk Dil Kurumu) kurmuştur.

Başkan Coşkunfırat Cemiyetin kuruluşuyla birlikte çalışmalara hızla devam edilmiş; 26 Eylül – 5 Ekim 1932 tarihleri arasında İstanbul Dolmabahçe Sarayı’nda 1. Türk dili Kurultayı toplanmıştır. Kurultaya çok sayıda bilim adamı, yazar, öğretmen, gazeteci, sanatçı ve devlet adamı katılmış Atatürk Kurultayı başından sonuna kadar izlemiştir. Türk dilini yabancı dillerin etkisinden kurtarmak, Türk dilinin kökenini araştırmak, Türkçe’yi zenginleştirmek ve bilim dili haline getirmek amaçlanmıştır Bu duygu ve düşüncelerle Türk Dil Bayramını kutluyor dedi

BAŞKAN COŞKUNFIRAT TERÖR SALDIRISINI LANETLEDİ

0

AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT, MERSİN  MEZİTLİ İLÇESİNE BAĞLI TECE MAHALLESİ’NDEKİPOLİSEVİ’NE YAPILAN TERÖR SALDIRISINI LANETLEDİ.

 Başkan Coşkunfırat saldırıda şehit olan polismemuru Sedat Gezer’e Allah’tan rahmet, tedavisi devam eden polis memuru ve yaralı vatandaşlara da acil şifalar diledi.

Akdeniz Basın Birliği Başkanı Haydar coşkunfırat, yaptığı açıklamada “Polisevimize yapılan hain terörsaldırısı sonucunda şehit olan polisimiz Sedat Gezer’a Allah’tan rahmet, ailesine ve yakınlarına sabırve başsağlığı diliyorum.

 Aynı saldırıda yaralanan polis memurumuz ve vatandaşlarımıza acil şifalardiliyorum. Büyük bir üzüntü içerisindeyiz. Terörün her türlüsünü ve bu saldırıyı gerçekleştirenleri lanetliyorum.” dedi

ERZİNCAN DERNEKLER FEDERASYONU KAYMAKAM KAYMAKÇI’ YI ZİYARET

0

ERZİNCAN DERNEKLER FEDERASYONU (ERDEF) YÖNETİM KURULU ÜYELERİ KAYMAKAMIMIZ CAFER KAYMAKÇI’ YI ZİYARET ETTİLER.

(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Erzincan Dernekler Federasyonu (ERDEF) Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin AYVAZ, Başkan Yardımcısı Abdulkerim KOLAT ve Ankara Beğendik Köyü Derneği Başkanı Gürbüz ATALAY, Kaymakamımız Cafer KAYMAKÇI’ yı ziyaret ederek yeni görevinde başarılar dilediler.

Tercan Kaymakamı Cafer KAYMAKÇI, ziyaretlerinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek konuklarına teşekkürlerini iletti.

ERZİNCAN’DA ŞEHİTLER “BİRLİK CEMİ”NDE ANILDI

0

CEM VAKFI VE SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİ GÖNÜLLÜLERİ, ŞEHİTLERİN ANISINA “BİRLİK CEMİ” DÜZENLEDİ.

.(TERCAN BOLGE HABER Gazetesi)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Prof. Dr. Bingür Sönmez’in Sarıkamış şehitleri ile ilgili sunumunun ardından konuşan  Vali Mehmet Makas, dünyanın kurulduğu günden beri hak ile batılın bir mücadelesinin olduğunu söyledi.

Alevi ile Sünni, Kürt ile Türk’ün birlik ve beraberlik içinde yaşadığını belirten Makas, şöyle konuştu: “Bizler Hakk’ın temsilcileri olarak Bedir’den Kerbela’ya, Malazgirt’ten Çanakkale’ye, Kurtuluş Savaşı’na, iç güvenlik harekatından Kıbrıs’a, 15 Temmuz’a her nerede Hak için, hakikat için canını feda eden şehitlerimizi anıyoruz ve onların izinde ve yolunda yürümeyi kendimize şiar ediniyoruz. Bizler can Erzincan’ımızda bir ve beraberiz, iri ve diriyiz. Bunu müşahede ediyoruz. Bu millet geçmişinde Türk’tü, Kürt’tü, Alevi’ydi, Sünni’ydi hiçbir ayrımı olmaksızın Efendimizin izinde, Hz. Ali Efendimizin izinde, Hz. Hüseyin’in ruhu ve şiarıyla yol yürümüş ve tüm dünyada İlahi Kelimetullah’ı yayarak hiçbir mezhepsel, inançsal ve kök bağlamında ayrım gözetmeksizin adaleti, hoşgörüyü yaymış, birlik ve beraberliğe sebep olmuştur. Yine aynı şiarla hep beraber yürüyoruz.”

Tunceli Valisi Mehmet Ali Özkan, vatan uğruna nice evlatların şehit olduğunu ifade ederek, “Tabii onlar, tabii bizler, tabii sizler bu yolda yürür iken bir olmalı gönüller, bir olmalı eller, bir semaya kalkmalı eller.” dedi.

İLKÖĞRETİM HAFTASI  ÇAYIRLIDA KUTLANDI

0

PROGRAMDA OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLAMIŞ OLDUKLARI KONUŞMALAR, ŞİİRLER VE GÖSTERİLER DAMGASINI VURDU

(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT

İlköğretim Haftası Kaymakam Ahmet GÜLDEREN’in katılımlarıyla 29 Ekim İlköğretim Okulu’nda gerçekleştirilen program ile kutlandı.

Programda okulumuz öğrencilerinin hazırlamış oldukları konuşmalar, şiirler ve gösteriler sahneye koyuldu.

Hazırlamış olunan programa Kaymakam yanı sıra İlçe Milli Eğitim Müdürü, Okul öğretmenleri ve öğrencilerimiz katıldı.

VETERİNER HEKİM HİRA GÜVEN TAZELEDİ

0

ERZİNCAN VETERİNER HEKİMLERİ ODASI’NIN 11. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANTISI YAPILDI. GERÇEKLEŞEN KONGREDE İKİ LİSTENİN YARIŞTIĞI SEÇİMDE MEVCUT BAŞKAN VETERİNER HEKİM FERYAZ HİRA YENİDEN BAŞKANLIĞA SEÇİLEREK GÜVEN TAZELEDİ.

(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDR COŞKUNFIRAT

Erzincan Veteriner Hekimleri Odası 11. Olağan Genel gerçekleştirildi. Odaya kayıtlı Veteriner Hekimlerin oy verme işlemi seçim kurulunun gözetim ve denetiminde tamamlandı. Mevcut Başkan Feryaz Hira ve Şahin Akşahin olmak üzere iki liste halinde gidilen seçimi mevcut başkan Feryaz Hira 42 oyla kazanarak güven tazeledi.

 Şahin Akşahin başkanlığındaki liste ise 18 oyla yarışı tamamladı.Seçimin sonuçlanmasını müteakiben güven tazeleyerek yeniden başkanlığa getirilen Feryaz Hira ve yönetimi kısa bir açıklama yaparak “bana ve ekibime verdiğiniz destek ve güvenden dolayı genel kurulumuza katılan tüm meslektaşlarıma teşekkür ederim, Demokratik bir ortam ve yüksek bir olgunluk içerisinde 11. Olağan genel kurulumuzu tamamladık. Genel kurulumuz tüm meslek camiamıza ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. Yeni dönemde hiçbir ayrım gözetmeksizin var gücümüzle mesleki sorunlarımızın çözümü için çalışacağımızın bilinmesini isterim. Katılımlarınız ve güven duyarak yeniden bizleri göreve getirdiğiniz için her birinize yönetimim adına teşekkür ederim” dedi.

Paylaş

  •  

FAZLA HASTA OLMAK YASAK

SAĞLIK BAKANLIĞI’NIN AÇIKLADIĞI YENİ BİR UYGULAMA İLE RANDEVUYA KOTA GETİRİLDİ.VATANDAŞLAR, ARTIK HASTANELERDEN 1 AYDA EN FAZLA 3 KEZ RANDEVU ALABİLECEK.

Mersin Tabip Odası Başkanı Nasır Nesanır, uygulamaya tepki gösterdi. Bu uygulama sonrası vatandaşların mağdur olacağını belirten Nesanır Uygulamadan vaz geçilmesi çağrısında bulundu.

Konuyla ilgili açıklama yapan Nesanır, “Aylık 3 muayene kotasını dolduran hasta ne parası varsa özel hastaneye gidecek, parası yoksa sağlık sorunu ile baş başa kalacak.  Bu tür kotalar tansiyon, şeker, kalp, kanser gibi hastalıklarda, hastalığın takibi ve seyri için olumsuz durumlar yaratabilir. Acil servislerin yoğunluğunu artıracak uygulamadır” dedi.

Çalışan ve sürekli izin kullanamayan, yıllık izne ayrılıp tüm hastane işlerini halletmek isteyen insanların mağdur olacağına dikkat çeken Nesanır, “Bu uygulama sağlık sisteminin kötü olduğunun onlarca göstergesinden biridir. Bir tarafta aylardır ilgili bölüme randevu bulamayan insanlar ve bir tarafta aile hekimliği biriminde tedavi olabilecekken hastaneye giden hastalar var. Yurttaşlar aylardır bir tane bile randevu alamıyor. Sağlıkta dönüşüm programından vaz geçilmeli ve birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kurumlarında sevk sistemine geçilmelidir” ifadelerini kullandı.

GAZİLER GÜNÜ” TERCAN’DA COŞKUYLA KUTLANDI.

0

GAZİLER GÜNÜ KUTLAMA TERCAN HÜKÜMET KONAĞI BAHÇESİNDE ÇELENK SUNMA TÖRENİ İLE BAŞLADI

.(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT

Tercanda Atatürk anıtına Kaymakamlık ve Belediye Başkanlığı Çelenklerinin sunulmasının ardından Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları ile aziz şehitlerimizin anısına bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklal Marşı eşliğinde Türk Bayrağının göndere çekilmesi ile devam etti.

Törene Tercan Kaymakam Vekili Ahmet GÜLDEREN, Tercan Belediye Başkanı Lokman GÜLTEKİN, Cumhuriyet Savcısı Cemre SAYGIN, Hâkim Muhammet Talha OKUYAN, İlçe Jandarma Komutanı Jan. Bnb. Emre ÇAPAN, İlçe Emniyet Müdürü V. Muhammed Ali Demirci, kurum amirleri ve saygıdeğer gazilerimiz katıldı.

19 Eylül Gaziler Günü kutlama programı, çelenk sunma töreninin ardından Tercan Öğretmenevinde Gazilerimiz onuruna verilen kahvaltıyla sona erdi.

GAZAZİLERİMİZ ONUR MADALYAMIZDIR

0

AKDENİZ BASIN BİRLİĞİ BAŞKANI HAYDAR COŞKUNFIRAT 19 EYLÜL GAZİLER GÜNÜ DOLAYISIYLA BİR MESAJ YAYIMLADI GAZAZİLERİMİZ ONUR MADALYAMIZDIR VATANSEVERLİĞİMİZİN VE TARİHİMİZE KARŞI DUYDUĞUMUZ SAYGININ DOĞAL BİR SONUCUDUR DEDİ.

BAŞKAN COŞKUNFIRAT YAYIMLADIĞI MESAJDA, “Tüm şehitlerimizin aziz hatıralarına duyduğumuz saygı, gazilerimize ve ailelerine sahip çıkma görev ve sorumluluğumuz artarak devam edecektir. Kararlılık ve sorumluluğumuz, vatanseverliğimizin ve tarihimize karşı duyduğumuz saygının doğal bir sonucudur” dedi.

COŞKUNFIRAT “Gaziler Günü, TBMM tarafından Sakarya Meydan Muharebesi’nin kazanılmasının ardından 19 Eylül 1921’de Başkomutan Mustafa Kemal Atatürk’e ‘Mareşal’ rütbesi ve ‘Gazi’ unvanın verildiği tarihi bir gündür .

Gaziler Günü’nün taşıdığı derin anlamın ışığında vurgulamak isterim ki şehitler ve gazilerimiz için bugüne kadar yapılanlar, yapılacak olanlar, kendilerinin göstermiş olduğu kahramanlık ve fedakarlığın yerini tutamaz. Bu bilinçle tüm şehitlerimizin aziz hatıralarına duyduğumuz saygı, gazilerimize ve ailelerine sahip çıkma görev ve sorumluluğumuz artarak devam edecektir gazilerimiz bizim onur MADALYAMIZDIR

Bu duygu ve düşüncelerle Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını, vatan sevgisinin sembolleri olan şehitlerimizi rahmet, gazilerimizi şükranla anıyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.”

TERCAN YOK SAYILDI

ERZİNCAN’A YAPILACAK TOPLAM 1.147 KONUTUN MÜJDESİNİ VERDİLER.AMA TERCANI YOK SAYDILAR

(TERCAN BÖLGE HABER GAZETESİ)HAYDAR COŞKUNFIRAT

?????????????????????????????????????????????????????????

AK Parti Erzincan Milletvekilleri Süleyman Karaman ve Burhan Çakır, Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut projesi kapsamında Erzincan’a yapılacak toplam 1.147 konutun müjdesini verdiler.

Proje kapsamında Erzincan Merkez ilçeye 300, Otlukbeli’ne 110, Çayırlı’ya 158, Kemah’a 285, İliç’e 80, Refahiye’ye ise 214 konut inşa edilecek.

Konuya ilişkin olarak yazılı bir basın açıklaması yapan AK Parti Erzincan Milletvekilleri Süleyman Karaman ve Burhan Çakır: “Kıymetli hemşehrilerimiz, Cumhurbaşkanımız Genel Başkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın tensipleriyle, son Başbakanımız Genel Başkan Vekilimiz Sayın Binali Yıldırım’ın destekleriyle, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Sayın Murat Kurum’un öncülüğünde Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut projesi kapsamında

 ERZİNCAN’IMIZA TOPLU KONUT İDARESİ (TOKİ) MARİFETİYLE 1.147 SOSYAL KONUT YAPILACAK.

PROJE KAPSAMINDA ERZİNCAN MERKEZ İLÇEYE 300, OTLUKBELİ’NE 110, ÇAYIRLI’YA 158, KEMAH’A 285, İLİÇ’E 80, REFAHİYE’YE İSE 214 KONUT İNŞA EDİLECEK.

 Erzincan için Başvuruları 15 Eylül itibariyle başlayacak proje de asgari ücretli vatandaşlarımız kira öder gibi uzun vadelerle ev sahibi olacak. Ülkemize, Erzincan’ımıza hayırlı olsun.

Bugüne kadar Erzincan’da TOKİ tarafından %100 oranında inşası tamamlanan 1.282 adet inşaat bulunuyor. Bunlar %100 tamamlanan okul, konut, derslik, cami büfeleri, halı sahalar vb. inşaalardır. Öte yandan yapımı %98-%50 oranında tamamlanan ve 1.930 adet inşaat devam etmektedir. Toplamda TOKİ tarafından ilimizde bugüne dek 3 bin 212 adet inşaat projesine imza atılmıştır.

Sosyal konut projesinin ilk temeli yılbaşında atılacak. Projenin amacı, ilk etap konutlarını azami 2 yıl içinde bitirip hak sahibi vatandaşlara teslim etmektir. Hedef 81 il ve tüm ilçelerimizde 2023-2028 yılları arasında 500 bin sosyal konut, 250 bin konut amaçlı arsa, 50 bin işyeri yaparak milletimizin istifadesine sunmak. Projenin ve yapılacak konut/işyerlerinin ismi “İlk Evim, İlk İşyerim” olarak belirlendi. Bu kampanya, sayısı ve kalitesi bakımından Dünyada ki en büyük konut yatırımını ifade etmektedir. Çarpan etkisiyle 2 trilyon TL’den fazla ekonomik hareketliliğe yol açacak bir projeyi yine AK Parti olarak bizler yaptık. Milletimize hizmetkar olmaya söz vererek çıktığımız bu yolda özümüzden de sözümüzden de taviz vermedik.

TOKİ sosyal konut başvuruları 14 Eylül 2022 Çarşamba günü başlayıp 31 Ekim 2022 tarihinde sona erecek. E-Devlet Başvuruları 28.10.2022 tarihinde sona erecektir.

Konut tipi (2+1 ve 3+1) ayrımı olmadan, proje bazında başvuru yapılacaktır. (Hak sahiplerinin konut tipleri ihale yapıldıktan sonra gerçekleştirilecek olan “Konut Belirleme Kurası” ile belirlenecektir.)

BAŞVURU ÜCRETİ NE KADAR?

TOKİ sosyal konut projesi başvuru ücreti, 500 TL olarak belirlendi. Alt ve orta gelirli vatandaşları ev sahibi yapacak olan Toplu Konut ve Kamu Ortaklığı İdaresi Başkanlığı TOKİ başvuruları, Ziraat-Halk Bankası şubelerinden ve e-Devlet sistemi üzerinden yapılacak.

TOKİ SOSYAL KONUT BAŞVURU ŞARTLARI BELLİ OLDU

Projeye başvuru yapabilmek için, başvuru sahibinin;

T.C. vatandaşı olması,

Proje il sınırları içerisinde en az 1 yıl ikamet etmesi veya proje il nüfusuna kayıtlı olması,

Başvuruda bulunanların kendileri, eşleri ve velayetleri altındaki çocukları üzerine T.C. sınırları içinde tapuda kayıtlı konutlarının bulunmaması; TOKİ’den daha önce ev sahibi olmama, İstanbul için aylık hane halkı gelirinin, en fazla net 18.000 TL, yurt genelinde 16.000 TL olması (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile bunların Dul ve Yetimleri Hariç)

Bir hane halkı adına, tek başvuru yapılması, Başvuruları yapacak vatandaşlarımızın;