Pazar, Mayıs 17, 2026
Ana SayfaManşetERZİNCAN’DA SEVGİ, KARDEŞLİK VE ADALET SOFRASI’DA BULUŞTULAR

ERZİNCAN’DA SEVGİ, KARDEŞLİK VE ADALET SOFRASI’DA BULUŞTULAR

SAADET PARTİSİ ERZİNCAN İL BAŞKANI ALİ CEBECİ, ERZİNCAN’IN SOSYAL MOZAİĞİNİ OLUŞTURAN KESİMLERİ KADİR GECESİ’NDE DÜZENLENEN İFTAR PROGRAMINDA BİR ARAYA GETİRDİ. “SEVGİ, KARDEŞLİK VE ADALET SOFRASI” ADIYLA GERÇEKLEŞTİRİLEN PROGRAM, BİRLİK VE BERABERLİK VURGUSUNUN ÖNE ÇIKTIĞI ANLAMLI BİR BULUŞMAYA SAHNE OLDU.

(TERCAN BÖLGE HABER)HAYDAR COLKUNFIRAT

İftar programına CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül, Erzincan Belediye Başkanı Bekir Aksun, siyasi parti il başkanları, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve basın mensupları katıldı.

Ali Cebeci’den Birlik ve Beraberlik Vurgusu

İftar öncesi konuşma yapan Saadet Partisi Erzincan İl Başkanı Ali Cebeci, Kadir Gecesi’nin tüm İslam âlemine, Türkiye’ye ve Erzincan’a hayırlar getirmesini temennisinde bulundu.

Cebeci konuşmasında, “Ülkemize, Erzincan’ımıza, İslam âlemine hayırlar getirmesini Cenab-ı Hak’tan niyaz ederim. Kıymetli siyasi partilerin il başkanları, değerli büyüklerim, saygıdeğer milletvekillerimiz ve kıymetli Erzincanlılar; bugün gerçekten birçok şeye ihtiyacımız var ama en önemli ihtiyacımız birlik ve beraberliktir” ifadelerini kullandı.

Programın siyaset dışı bir anlayışla planlandığını vurgulayan Cebeci, “Kesinlikle siyaset yapmayalım dedim. Çünkü günümüzün siyasete değil, birlik ve beraberliğe ihtiyacı var. Bölgemiz adeta ateş çemberine dönmüşken ülkemizin bir Suriye ya da Irak olmasını istemiyoruz. Biz güçlü bir Türkiye istiyoruz” dedi.

Toplumun farklı kesimlerinin ortak değerlerde buluşması gerektiğini ifade eden Cebeci, “İnsanların dünya görüşleri ne olursa olsun, bu topraklarda birlik ve beraberliğimizi korumak zorundayız. Dünya görüşlerimiz bizi farklı alanlarda siyaset yapmaya zorlayabilir ama ülkenin her karış toprağında birlik içinde olmak zorundayız” dedi.

Cebeci, “Emperyal güçler küçük noktalardan başlayarak beyinlerimizi işgal etmeye çalışıyor. Buna hiçbir gönlümüz razı değil ve buna müsaade etmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.

İftar sofrasının anlamına dikkat çeken Cebeci, Anadolu’nun manevi mirasına vurgu yaparak, “Bu topraklarda Hacı Bayram-ı Veli’ler, Hacı Bektaş-ı Veli’ler, Yunus Emre’ler, Mevlana’lar yetişti. Bu sofra Hacı Bektaş-ı Veli sofrasıdır, Mevlana’nın ‘Ne olursan ol gel’ sofrasıdır, Hacı Bayram-ı Veli’nin kucaklaşma sofrasıdır. Bu sofrada herkes olmalı ve hepimiz bu sofraya katılmalıyız” dedi.

Programa katılamayan Erzincan Valisi’nin selamlarını da ileten Cebeci, davete icabet edenlere teşekkür ederek, tüm siyasi partilerin davet edildiğini, katılanlara teşekkür ettiğini, katılamayanlara da selamlarını gönderdiğini ifade etti.Coğrafi Referanslar

Konuşmasının sonunda birlik ve dayanışmanın önemini bir kez daha vurgulayan Cebeci, “Bu mübarek günde birbirimizi kucaklamak zorundayız. Birbirimizi anlamak zorundayız. Anlamazsak bu ülkede yaşayamayız. Bu ülkede yaşamak için birbirimizi çok iyi anlamalıyız” dedi.

Mustafa Sarıgül: “Veren el, alan elden daha iyidir”

Programda söz alan CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül ise yaptığı konuşmada, “Bu mübarek, bu mübarek günde karşınızda bulunmaktan son derece mutluyum. Veren el, alan elden daha iyidir. Selam verelim, selam alalım. Selamda rahmetin olduğunu unutmayalım. Komşusu açken tok olan bizden değildir. Bunlar ne güzel sözler. İncinsen de incitme. Düşmanınızın bile insan olduğunu unutmayın” ifadelerini kullandı.

Sarıgül, konuşmasının devamında Saadet Partisi Erzincan İl Başkanı Ali Cebeci’ye teşekkür ederek, “Kendisini tanımaktan son derece mutlu oldum. Ne zaman yanına gitsem kendisinden çok şey öğrenirim. İl başkanımız Ali Cebeci’ye teşekkür ediyorum. İyi ki var. Saadet Partimizin düzenlemiş olduğu bu iftar yemeğinde bulunmaktan ben de onur ve mutluluk duyuyorum” dedi.

Merhum Necmettin Erbakan’ı da rahmetle anan Sarıgül, “Erbakan hocamla da birlikte defalarca oldum. Erbakan hocamızı rahmetle anıyorum. Allah’ım tutmuş olduğunuz oruçları en yüce katında makbul eylesin” ifadelerine yer verdi.

Erzincan Belediye Başkanı Bekir Aksun ise yaptığı kısa konuşmada, “Zaten Mustafa abi söylenmesi gereken her şeyi söyledi. Hepinizi saygıyla, sevgiyle, hürmetle selamlıyorum. Hayırlı kandiller diliyorum” dedi.

Program, yapılan konuşmaların ardından dualar eşliğinde iftarın açılmasıyla sona erdi.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

POPÜLER

SON YORUMLAR